‘We zijn geleidelijk naar het hoofdsponsorschap toegegroeid’, vertelt Hendrik Stiksma, directeur van Tricorp ‘We begonnen met een paar stoelen in de Businessclub, ruilden die twee jaar geleden in voor een Business Room en leverden sindsdien ook de kostuums voor spelers en technische staf via onze dealer Kristels Fashion.’ Tricorp werkt
vanuit de vestiging in Rijen en beschikt over een dealernetwerk met landelijke dekking. Hendrik: ‘We produceren en verkopen werkkleding, casual kleding en corporate kleding voor met name bouw en industrie. Voor passessies en kledingpresentaties hebben we een mobiele showroom ter beschikking in de vorm van een Amerikaanse Greyhound bus. De Greyhound wordt ook ingezet voor evenementen, zoals bij
Willem II.’
Klantgericht
Tricorp is een relatief jong bedrijf, dat volgens Hendrik het succes te danken heeft aan zijn klantgerichtheid. ‘Bij ons heeft de klant altijd gelijk. Dat zit in het DNA van onze mensen. Daarnaast hebben we een uitgebreide voorraad artikelen en hechten we waarde aan lange relaties. Dat geldt voor dealers en fabrikanten, maar ook het personeel; andersom blijven zij ook Tricorp trouw. Deze loyaliteit hebben wij ook naar Willem II toe. Vandaar dat we ons meteen voor minimaal twee jaar als hoofdsponsor aan de club verbinden.’
Sympathieke manier
‘De uitstraling van het stadion en de sfeer zijn goed bij Willem II’, vervolgt Stiksma. ‘Daarom neem ik daar graag klanten mee naartoe. Ik hoop dat we de komende twee jaar veel mooie wedstrijden gaan zien, zodat we onze klanten kunnen trakteren op een plezierige avond. Natuurlijk willen we met het hoofdsponsorschap ook zakelijk wat bereiken. Bij onze doelgroep past sport. Het hoofdsponsorschap zien wij als een sympathieke manier om ons merk meer onder de aandacht te brengen en zo onze naamsbekendheid te vergroten. Bovendien geeft
onze naam op het shirt het merk Tricorp meer allure.’