itlinx connects careers

Detacheren met de menselijke maat vormt de modus operandi van Con van Rijswijk en Sebastian Hoogers. Hun aandacht voor klanten én kandidaten resulteerde in een succesvol concept dat sinds kort met itlinx een eigen identiteit meekreeg.


Uitgave: Sept-Okt 2015
Thema’s: Detachering Personeel & Organisatie Werving en selectie

Op 11 september jl. werd de samenwerking tussen Con en Sebastian officieel bekrachtigd met een nieuw bedrijf: itlinx. Wethouder Erik de Ridder onthulde de spreekwoordelijke vlag. Een nieuwe vlag die perfect de bestaande lading dekt, want als vanouds gaan de oude rotten in het vak door met het succesvol verbinden van mensen, kennis en competenties. 50 jaar ervaring in de IT-sector, mensenkennis en ondernemersinstinct zijn de sterke pijlers waarop zij verder bouwen.

Eigen identiteit
‘In amper twee weken tijd hebben we een paar rigoureuze besluiten genomen’, vertelt Sebastian. ‘Wilden we blijven groeien, dan was het zaak om een businessplan op te stellen. Omdat we allebei het liefst bezig zijn met verbinden en iets minder met het zoeken naar kandidaten, vonden we het bovendien raadzaam om zo snel mogelijk een recruiter aan te trekken. Eigenlijk was onze recruiter er eerder dan ons businessplan. Een derde aandachtspunt was om op korte termijn een eigen identiteit en eigen locatie te hebben. Die hadden we binnen een week gevonden.’ ‘Aanvankelijk was het de bedoeling elke maand met twee medewerkers te groeien en eind 2015 met 25 mensen te eindigen. Medio juni hadden we deze doelstelling al bereikt. Dus hebben we ons ondernemingsplan herijkt naar ruim 30 mensen eind dit jaar’, voegt Con hieraan toe.

Eerlijk en oprecht
‘Detacheren met de menselijke maat’, luidt het eenvoudige antwoord op de vraag wat het succesconcept precies inhoudt. ‘Aandacht hebben voor beide kanten, zowel voor de klant c.q. opdrachtgever als de kandidaat. Met oog voor talent kijken we kritisch hoe we de klant kunnen helpen om zijn IT-zaken beter, slimmer of anders te organiseren en hoe we de perfecte match tussen kandidaat en klant kunnen bewerkstelligen. Dat doen we eerlijk en oprecht. Welke verwachtingen hebben beide partijen? Kunnen we die ook waarmaken? We bieden immers alleen oplossingen die we kunnen realiseren en leveren altijd datgene wat we bieden. Daarnaast moet het voor iedereen goed voelen, anders doen we het niet. Elke aanvraag die binnenkomt wordt door ons drieën (Con, Sebastian en recruiter Ike Erades) gescreend. Pas als we alle drie overtuigd zijn van de goede match, gaat het cv de deur uit. Wij schuiven niet met cv’s in de hoop dat er een match uitrolt, integendeel; we presenteren de klant enkel het allerbeste. Dat kunnen we omdat we vooraf veel energie
steken in het leren kennen van zowel de klant als de kandidaat en alle aandacht besteden aan wat beide partijen willen. ’

Vergeten talent
itlinx besteedt veel aandacht aan vergeten talent. Anders gezegd, men doet er alles aan om werkloze IT’ers opnieuw in het arbeidsproces te brengen. Sebastian en Con benadrukken dat ze allesbehalve een re-integratiebedrijf zijn. ‘Maar we hebben wél de werkloze IT’ers op het netvlies staan. Daarom kunnen we desgewenst snel reageren op de vraag van de klant. Dat is zeker in het geval van dringende IT-vraagstukken een grote pre. Onze kandidaat kan bij wijze van spreken overmorgen al bij de klant aan de slag. Waar we eerder vragende partij waren bij instanties als het UWV en de gemeente, is die situatie ten volle gekeerd. Steeds vaker kloppen zij nu bij ons aan met de vraag of wij een geschikte opportuniteit zien voor de werkloze IT’ers in hun bestand. We bekijken geval per geval. Verkopen is het nieuwe integreren geworden. Re-integratie is immers pas een succes als de kandidaat een job heeft gevonden. Wij netwerken om die job te vinden.’

Geen tussenschakels 
‘Los van het re-integratieaspect onderscheiden we ons van collega-bedrijven door onze persoonlijke benadering van klant en kandidaat’, stelt Con van Rijswijk. ‘Er zijn geen tussenschakels. Zowel de klant als de kandidaat doet rechtstreeks zaken met ons. Zij zitten met de eindbeslissers om de tafel en hebben niet te maken met accountmanagers en het al dan niet halen van targets. Concreet komt het erop neer dat Sebastian en ik de voorkant - sales - voor onze rekening nemen en Ike verzorgt vervolgens de recruitment, waarna wijzelf weer het stuk aftersales oppakken. Virtueel hangt een kandidaat dus onder Sebastian of mijzelf. Dat betekent dat ook een van ons de
arbeidsvoorwaarden van de kandidaat afstemt met de opdrachtgever.’

Geen woorden, maar daden
Sebastian licht de drie kernwaarden toe waarin de nieuwe identiteit is vastgelegd. ‘itlinx staat voor daadkrachtig, deskundig en verantwoordelijk. Daadkrachtig hoeft denk ik geen betoog. Geen woorden, maar daden. Het betekent ook proactief te werk gaan. We wachten niet af, maar gaan zelf op zoek naar de perfecte match. Deskundig covert zowel onze passie als onze decennialange professionele ervaring. Verantwoordelijk ten slotte, houdt in dat we streven naar succes voor onze klanten, onze kandidaten en onze collega’s. Dat succes is mogelijk door open en transparant samen te werken, door met een open vizier te
strijden. Elkaar durven uitdagen en aanspreken op gedrag, houding en handelen maakt daar deel van uit. Zij het met respect voor de ander. Verbinden is en blijft immers de paraplu boven alles wat we doen.’

Tekst: Gerda Baeyens
Fotografie: Kees Bennema

< Alle thema's