Incomme: HR-administraties volledig automatiseren

‘Incomme bestaat al weer tien jaar’, vertelt eigenaar en oprichter Koert van Loon. En het bedrijf groeit. We spreken hem twee maanden na de start van de tweede vestiging in Amstelveen en aan de vooravond van de verhuizing van zijn kantoor in Loon op Zand naar Waalwijk. ‘Met zijn veertienen barsten we bijna letterlijk uit dit kantoor.’ Hij koos voor een zichtlocatie in Waalwijk, omdat steden in het westen van het land van hieruit vlot bereikbaar zijn. ‘We zetten daarnaast in op meer klanten in de regio Midden-Brabant.’


Uitgave: Sept-Okt 2016
Thema’s: Administratie Cloud computing Automatisering

Incomme adviseert en ondersteunt bedrijven op het gebied van HR, salaris-verwerking en urenregistratie. Accountants-kantoren vormen een belangrijke doelgroep. ‘We nemen geen salarisadministraties over’, benadrukt Koert. Wij implementeren software én adviseren en ondersteunen bij het latere gebruik. Met onze detachering en interim management diensten op HR-gebied garanderen we kwaliteit en continuïteit. Incomme onderscheidt zich in de markt door partnerschappen aan te gaan met leveranciers als AFAS, Exact Online, Loket, Nmbrs en Unit4. ‘Onze medewerkers worden door de leveranciers opgeleid en wij fungeren als hun flexibele schil in drukke maanden.’

Focus op cloud software
De komende jaren ligt de focus van Incomme op cloud software. Koert: ‘Dit is over het algemeen de beste basis voor online samenwerking.’ En de ambities van het bedrijf zijn niet gering. ‘We willen de gehele HRadministratie automatiseren dus het hele proces van instroom tot en met uitstroom van medewerkers.’ Dit levert - naast het voordeel dat er minder HR-medewerkers nodig zijn - een efficiencyslag op. ‘Nu worden dezelfde personeelsgegevens vaak op drie verschillende plekken ingevoerd en opgeslagen’, geeft Koert als voorbeeld.

Nu online: HRprtl
Slim, simpel en snel, dat zijn de eigenschappen van HRprtl, een nieuw label ontwikkeld door Incomme. HRprtl biedt bedrijven een digitale HR-omgeving op maat en is geschikt voor bedrijven vanaf 25 werknemers. Op elk moment van de dag en op elk device kan via de HR-omgeving actuele informatie worden bekeken en gewijzigd. De meeste software voor personeelsadministratie is geschikt voor koppeling aan dit portaal. Zowel de medewerker als de HR-professional en de manager hebben toegang tot het systeem. ‘Medewerkers kunnen persoonlijke gegevens dus eenvoudig zelf wijzigen. Je kunt zelfs een koppeling maken met de ARBO als je dat wenst.’

Tekst: Sara Terburg

< Alle thema's