Citroën Bertens Tilburg: Geen pluisjes op het tapijt

In de prachtige ronde showroom staan de Citroëns te schitteren. Er heerst een rustige vrolijkheid, de telefoon rinkelt, medewerkers staan klanten te woord, mensen lopen in en uit. De koffiegeur vermengt zich met de typische geur van nieuwe auto’s. Moeders met kinderen komen hun auto brengen voor onderhoud, een medewerker raapt in het voorbijgaan een pluisje van het tapijt. Alles ademt hier goed, beter, Bertens.


Uitgave: Sept-Okt 2017
Thema’s: Autobedrijf Mobiliteit

Herald Verhagen (directeur/eigenaar van Citroën Bertens Tilburg en Oisterwijk) excuseert zich tijdens ons gesprek. Er komt een klant binnenlopen, die wil hij eerst even helpen. Ze werken tijdens dit interview met vakantiebezetting en Herald geeft aan dat iedereen goed geholpen moet worden. En dat typeert meteen de service die je hier krijgt. Zonder afspraak binnenlopen en door de directeur geholpen worden, in alle rust.

Geslaagd bezoek
Herald: ‘Alles draait om vertrouwen en kwaliteit. De beleving die we bieden is belangrijk en dat zit in de details. Als je een restaurant uitloopt, heb je niet per se een goede avond gehad als het eten lekker was. Het gaat om het totaalplaatje. Goed eten natuurlijk, maar ook de geur, de presentatie, hygiëne, vriendelijk personeel, advies over de wijn. Alles bij elkaar maakt het een geslaagd bezoek. Datzelfde geldt voor een bezoek aan Citroën Bertens. Alle details moeten kloppen. Vroeger kwamen klanten gemiddeld zeven keer bij ons voor ze tot een aankoop overgingen. Nu is dat nog maar 1,7 keer. We hebben dus minder tijd om onszelf te ‘verkopen’. Tegenwoordig hebben mensen online hun auto al samengesteld, ze komen voor de laatste adviezen bij ons. Wij doen het pas goed als we een hele hoop kleine dingen heel goed doen.’

Topsport
Citroën Bertens is een begrip in de wijde omgeving. Herald: ‘Mijn passie ligt bij auto’s en ik had vroeger de ambitie om ondernemer te worden. Zonder passie en ambitie gebeurt er niets. Werken in de autobranche is topsport. De ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op. De markt is continu in beweging en dat is een uitdaging. Waar gaat de autobranche naar toe? Welke energiebronnen gaan we gebruiken, hoe gaat het consumentengedrag veranderen? Ik heb niet op alle vragen hét antwoord. Ik kan wel zeggen dat wij letterlijk op een constante manier aanwezig zijn in de regio. Dat constante maakt ons betrouwbaar, mensen weten wat ze aan ons hebben.’

Tekst: Jenneke de Roij
Fotografie: Linn de Kort

< Alle thema's