Citymarketing Tilburg: Je maakt het in Tilburg

Tijdens BOB Back to Business in de tuin van Auberge du Bonheur is de nieuwe website MakeitinTilburg.nl gelanceerd. Dit ging gepaard met een expositie van (0)13 Tilburgse producten: van 3D kunst tot webshop en van trappistenbier tot gouden hoofdkussen. Wethouder Erik de Ridder verrichtte de opening.


Uitgave: Sept-Okt 2017
Thema’s: Entertainment Evenementen

De expositie is nog tot eind september te zien. De zuilen zijn verdeeld over diverse locaties van Bonheur Horeca Groep in Tilburg: Auberge du Bonheur, Esplanade, Faculty Club, Prise d’eau, Villa Vier Jaargetijden en Willem II. De producten op de in totaal (0)13 zuilen geven een divers en verrassend beeld van wat Tilburg als ondernemersstad in huis heeft. Zo wordt Wanderwatch tentoongesteld: een smartwatch voor buitenspelen, de eerste grote order van Intertoys net op zak. ‘Ik heb in Tilburg gestudeerd en we zijn hier ons bedrijf gestart’, legt Ellie Karssemakers van Wanderwatch haar connectie met de stad uit. ‘Tilburg biedt veel opties voor starters en om als ondernemer door te groeien. We zitten in Tilburg erg centraal dus qua logistiek zit het ook wel goed. We kunnen (door)groeien.’

In hart en nieren
Iets heel anders is de witte eierkoek van De Maro uit Berkel-Enschot. De enige bakkerij in Nederland die ze produceert in grote oplages. ‘Ik ben Tilburger in hart en nieren, heb een Tilburgs bedrijf en een Tilburgs product’, zegt Bart Snijders van De Maro. ‘Het netwerk hier is ongekend; ondernemers helpen elkaar verder. Mijn ambitie is dan ook de witte eierkoek landelijk groot te maken.’ Bart kreeg positieve reacties op de expositie. ‘Dat komt natuurlijk ook doordat mensen onze eierkoeken konden proeven en ze erg lekker zijn’, lacht hij.

Talent
Nicole Severijns (Citymarketing Tilburg): ‘De expositie laat zien hoe divers Tilburg is en hoeveel talent, innovatie en creativiteit hier zit. Van groot tot klein, van starter tot familiebedrijf: je maakt het hier in Tilburg. Daar zijn we echt trots op. We hopen mensen te verrassen en te enthousiasmeren. Trotse inwoners, ondernemer of niet, zijn de beste ambassadeurs. Dit trekt weer nieuwe business aan.’

Laten zien
De verhalen achter de producten zijn te lezen op de website makeitintilburg.nl, het nieuwe startpunt voor ondernemen in Tilburg. Ondernemers vinden op deze website praktische informatie, inspiratie en ondernemersnieuws. De website is een initiatief van gemeente Tilburg en Citymarketing Tilburg. Erik de Ridder: ‘Wij hebben geweldige bedrijven in Tilburg, daar mogen we trots op zijn. Met deze website kunnen we dit aan de buitenwereld, landelijk en internationaal, laten zien.’

Fotografie: Bas Haans

< Alle thema's