Nefkens Brabant: Best fanatiek

‘De nieuwe Peugeot 508 vind ik prachtig. Het 508-logo op de neus van de motorkap is een knipoog naar vroeger; verder is deze auto voorzien van de modernste snufjes.’ Het enthousiasme spat van accountmanager fleetsales Stef van Haaren (27) af wanneer hij het over ‘zijn’ jongste aanwinst heeft.


Uitgave: Sept-Okt 2018
Thema’s: Dealerbedrijf Autobedrijf

‘Medio november lanceren we de nieuwe Peugeot 508 groots. Van de buitenkant zie je dat het ontwerp van de auto is geïnspireerd door de kenmerken van een leeuw. Behalve het bekende Peugeot leeuwenlogo, heeft hij led slagtanden op de voorkant en lijken de achterlichten op klauwen.’

Smaak
‘De binnenkant is zo mogelijk nog gaver. Het eerste dat opvalt is het elektronische dashboard; de nieuwste uitvoering van de i-Cockpit. Die zit boven het kleine, sportieve stuur, zodat je een goed overzicht hebt op het digitale display, wat je met tiptoetsen bedient. Het biedt je allerlei slimme rij-informatie, die onder meer wordt verworven door het night vision-systeem; een ingebouwde infraroodcamera die levende wezens tot 250 meter voor de auto waarneemt, in het donker of bij slecht zicht. De nieuwe 508 is niet alleen daarom super veilig, hij beschikt natuurlijk ook over bijvoorbeeld cruise control en een automatische stopfunctie. En het paneel kun je helemaal naar eigen smaak kiezen en instellen, er zijn zes verschillende weergaven.’

Eerlijkheid duurt het langst
Stef is jong en ontwapenend, zijn verhaal werkt aanstekelijk en komt zeer oprecht over. Het is duidelijk niet voor niets dat hij bij Nefkens Brabant al na twee jaar gepromoveerd werd tot zijn huidige functie. ‘Ik ben geboren in Oirschot, heb een commerciële achtergrond en werkte al jong mee in de winkel van ons thuis. Ik hoorde over de vacature van showroomverkoper in het filiaal van Nefkens in Tilburg, via de vader van een goede vriend van mij, die werkt bij Nefkens in Eindhoven. Na mijn aanstelling werd ik best fanatiek; ik wilde de beste zijn. Dat komt ook omdat de sfeer hier zo is, we hebben een gezellig team en iedereen weet van aanpakken. Onze sales manager Rick van Heerebeek voorzag mij van nuttige tips. Hij heeft me bijvoorbeeld geleerd om nooit dingen te beloven die je niet waar kunt maken. Eerlijkheid duurt het langst; als ik iets niet weet, laat ik me eerst goed informeren en kom er daarna op terug.’

Meer dan auto’s alleen
‘Deze functie is veelomvattend en geeft mij nog meer uitdaging. Als accountmanager fleetsales ben ik verantwoordelijk voor de wagenparken van bedrijven; ik vorm dus het vaste aanspreekpunt van ondernemers of wagenparkbeheerders. Ik ben dagelijks op pad om mijn klanten te bezoeken en zit zo weinig mogelijk op kantoor. Ik tref de meest uiteenlopende type mensen. Ze vinden het leuk dat ik kom. Ik heb snel een klik met klanten; vaak praten we over veel meer dan auto’s alleen. Ik adviseer over aankopen, financiering, verzekering, leasecontracten, ombouwen of belettering van auto’s, en zorg ervoor dat een wagenpark up-to-date blijft. Het leuke van dit werk is om alles tot in de puntjes te regelen, zodat mensen hun mobiliteit helemaal aan mij toevertrouwen.’

Hulp aan ondernemers
‘Nefkens bestaat al 140 jaar, we hebben 23 vestigingen waarvan acht in Brabant. Een groot automotive bedrijf als het onze heeft als voordeel dat er veel ervaring en knowhow is. Bovendien kunnen we een totaalplaatje bieden op het gebied van onderhoud en reparatie, en lopen er regelmatig mooie acties en scherpe aanbiedingen waarmee ik mijn klanten kan verrassen. We snappen dat ondernemers geen orders mis kunnen lopen omdat er een auto gerepareerd moet worden. Daarom is het fijn dat ik dan haalen brengservice of vervangend vervoer kan regelen en dat we beschikken over onze 24-uurs pechhulp.’

Ambitieus
‘Onze slogan ‘Nefkens natuurlijk’, slaat op twee dingen. We willen graag dat mensen bij de aanschaf van een Peugeot ‘natuurlijk’ meteen aan ons denken. En we hebben oog voor de natuur. Ons bedrijf maakt zich er hard voor om duurzaam en maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Daarom doen we mee aan het BOVAG programma ‘Erkend Duurzaam Plus’. Het toetst bedrijven als het onze op zaken als energiebesparing, het scheiden van afvalstromen en de verkoop van energiezuinige auto’s.’. Wat doet de ambitieuze Stef nog meer, behalve werken? Hij lacht: ‘Ik heb een vriendin: Anne. Verder dart ik in de eerste divisie van de Tilburgse Dartvereniging. Ook weer best fanatiek, ja.’

Tekst: Henrike Brouwer
Fotografie: Raldo Neven

< Alle thema's