Willem II Tilburg: Compleet uit hun dak

Komend seizoen is Brussels Airport een van de shirtsponsoren van voetbalclub Willem II. Bij thuiswedstrijden prijkt het logo van de Belgische luchthaven op de rug van de Tilburgers. ‘Omdat de gemoedelijkheid die in het stadion van deze club heerst, vergelijkbaar is met de sfeer die onze passagiers dagelijks in Brussel ervaren’, zegt Léon Verhallen.


Uitgave: Sept-Okt 2018
Thema’s: Social Media Sponsoring Sport en ontspanning

Léon Verhallen is manager Aviation bij Brussels Airport. Volgens hem is Brussels Airport voor Zuid-Nederland het beste alternatief voor Schiphol. En hij kan het weten want gedurende achttien jaar was hij in dienst van Nederlands’ grootste luchthaven. ‘Qua vliegaanbod zijn we vergelijkbaar, maar onze opzet is compacter, overzichtelijker en dus gezelliger’, legt Léon uit. ‘Je ervaart minder drukte, parkeert nagenoeg voor de deur en hebt minder last van wachttijden.’ Verder vind je bij Brussels Airport de laatste shopping- en horecatrends, zijn de treinverbindingen vanuit Nederland aanzienlijk verbeterd en bovendien zijn tijdens niet-overlappende vakantieperiodes de tarieven vaak aantrekkelijk voor Nederlanders.’ Maar het allerbelangrijkste betreft volgens Léon de reistijd: ‘Omdat onze luchthaven aan de noordzijde van de stad ligt, ben je van Tilburg naar Brussel zeker niet langer onderweg dan naar Schiphol.’ 

Pijlen
Om die reden richt Brussels Airport zijn pijlen op de Zuid-Nederlandse en steeds vaker ook op de Zuid-Hollandse markt. Met de sponsoring van Willem II streeft de Belgische luchthaven een helder doel na: ‘Tilburg is als zesde stad van het land zeer belangrijk voor ons. Veel bedrijven in en rondom de stad hebben een link met Willem II. Maar ook de supporters van de Tricolores dragen bij aan de positieve uitstraling van de club. Willem II staat immers bekend als het vrolijke en vriendelijke alternatief voor ‘highflyer’ PSV, om in luchtvaarttermen te blijven. Dat bourgondische Brabantse zit ook in het DNA van de mensen van Brussels Airport. Vriendelijk en open minded, gelijk een Brabander. En dat ervaar je bij ons op de luchthaven.’

Missie geslaagd
Brussels Airport nodigt regelmatig luchtvaartmaatschappijen en diens klanten uit om gezamenlijk het voetbal bij Willem II te beleven. Het gaat dan vooral om de wedstrijden met een groot attractief gehalte: Ajax, Feyenoord, PSV en NAC. Dat blijkt goed aan te slaan en levert veel goodwill op. Zeker als met 5-0 van PSV wordt gewonnen, zoals vorig seizoen het geval was. Léon: ‘Onze gasten, Japanse voetballiefhebbers, gingen compleet uit hun dak. Dat is natuurlijk fantastisch. Maar onze missie is pas écht geslaagd als Tilburgers en andere Brabanders straks uit eigen ervaring vertellen hoe goed en leuk die Brusselse luchthaven is.’ 

Tekst: Theo van Etten
Fotografie: Toin Damen

< Alle thema's