Voor de een is een beker gewoon een ding waar je koffie uit drinkt, voor de ander is het een marketingtool. Niet zo gek als je bedenkt dat je zo’n zeven minuten met een koffiebeker in je handen staat. Michiel (25) en Daan Willemsz (23) begonnen vier jaar geleden met Cupsz. Vorig jaar betrokken ze een strak pand op industrieterrein Vossenberg in Tilburg. Hier printen, vormen en verpakken ze de bekers. Dit jaar alweer meer dan vier miljoen. Het is een uniek product in Nederland.
Omtoveren
‘De mogelijkheden zijn oneindig’, vertelt Michiel. ‘Je maakt je eigen design of wij maken een ontwerp. Zo tover je een gewone koffiebeker om van verpakkingsmateriaal naar een marketingtool. Op een beurs deel je ook flyers uit. Waarom schenk je geen koffie in een beker met een boodschap? Onze cups doen het goed op events, maar ook in de bedrijfs- of sportkantine. Je kunt bijvoorbeeld de werknemer van de maand op een beker laten drukken. Of de stand in de competitie. Wij leveren vanaf 250 stuks, standaard binnen vijf dagen dus je kunt het zo actueel maken als je wilt. Als het nodig is, kan het ook binnen 24 uur.’
Verschillend
De twee studeerden nog toen ze Cupsz oprichtten. Toch was het nooit de bedoeling dat ze samen een onderneming zouden starten. Daan: ‘Vroeger deden we nooit veel samen. We verschillen veel van elkaar. Ik heb commerciële economie gestudeerd en Michiel bouwtechnische bedrijfskunde. Nu vult dat elkaar mooi aan.’ Michiel: ‘Tegelijk hebben we dezelfde ambitie: met Cupsz de grootste bekerproducent van Europa worden. Daarbij is onze filosofie dat een beker geen noodzakelijk kwaad is. Bedrukte bekers bestellen bij Cupsz is juist leuk en gemakkelijk. Klanttevredenheid vinden we heel belangrijk. Voor ons is het een sport een aanvraag binnen tien minuten te beantwoorden. Niet voor niets krijgen we een 9,3 van onze klanten.’ Daan: ‘Onze concurrenten worden knettergek van ons. Maar eigenlijk doen we niets anders dan onze klanten behandelen zoals we zelf behandeld willen worden.’
Tekst: Raquel Mourik
Fotografie: Linn de Kort