Kom met uitbreidingsplannen en hij zegt nee. Leg een zak geld op tafel zodat hij nooit meer hoeft te werken en hij weigert. Met veel hart voor de zaak investeerde de Tilburgse ondernemer onlangs in een nieuwe voorgevel en een stukje aanbouw. Het was tijd voor vernieuwing. Maar sinds hij in 1998 het stokje van zijn schoonvader overnam, investeerde hij vooral in mensen. ‘Klanten zijn geen nummertjes, ze komen hier al jaren’, vertelt Rob. ‘En mijn medewerkers zijn voor mij meer dan personeel, ze voelen als familie. Ik geloof in kleinschaligheid en het persoonlijke. Zo blijft ondernemen leuk en beheersbaar. Ik laat me niet snel verleiden tot anders.’
Ongeduldig
Van schakel- en installatiemateriaal tot aan verlichting en industriële producten. In het pand met een oppervlakte van 1.100 m2 liggen meer dan 6.500 verschillende producten op voorraad. Zoon Rens (26) staat voor de grote uitdaging om een gloednieuwe webshop op poten te zetten. ‘Daar heb ik alle vertrouwen in’, zegt Rob. ‘Rens is enthousiast en bezit veel digitale kennis. We matchen. Waar ik wel eens ongeduldig kan reageren, blijft hij kalm en gefocust.’ De online marketeer trad een jaar geleden in dienst en behoort intussen tot de derde generatie: ‘Hoe m’n vader met mensen omgaat, maakt hem tot mijn voorbeeld. Bij drukte brengt hij de bestellingen nog steeds zelf bij klanten langs, daar doet hij als directeur niet moeilijk over.’
Taart
En met kerst vliegen de taarten over de balie. Afkomstig van klanten die de service en dienstverlening van de zaak zo waarderen. ‘Jammer dat ik vorige kerst aan het lijnen was’, lacht Rob die in zijn vrije tijd graag op de golfbaan staat. ‘Maar mijn collega’s en balieklanten hebben ze met alle plezier samen gedeeld.’ Precies. Delen, gunnen. Typisch Horvers. Over vier jaar bestaat het familiebedrijf 50 jaar. Dat wordt natuurlijk een mega knalfeest.
Tekst: Jeanette van Haasen
Fotografie: Linn de Kort