DekoVerdivas: Niet zo eenvoudig als het lijkt

‘We gaan beter laten zien wat we kunnen. Meer showen dus, op een manier die bij ons past’, vertellen Marloes de Kok en Jos Frijters van drukkerij DekoVerdivas. Hiermee maakt hun bescheidenheid plaats voor hun trots. En dat mag: ze hebben de kennis, ervaring, software, opslagruimte en snelle uitlevermogelijkheden.


Uitgave: Sept-Okt 2020
Thema’s: Drukwerk Reclame Communicatie

Later dit jaar lanceren ze een landingspagina die elke drukwerkvraag beantwoordt. ‘En we gaan meer doen met social media. Zelf zijn we daar niet zo vaardig mee, maar de jongere generaties binnen het bedrijf wel.’

Kaartspel
Corona raakte hen, maar leidde niet tot ontslagen en kennisverlies. ‘De productie van promotiematerialen stagneerde, omdat evenementen en bijvoorbeeld presentaties in supermarkten zijn uitgesteld.’ De NOW-regeling noemen ze een prima steun in de rug om medewerkers in dienst te kunnen houden. En ze haalden andersoortige opdrachten binnen. ‘Neem deze goodiebag die een zorgorganisatie aan mantelzorgers geeft. Er zit een kaartspel in en iets lekkers, dat is toch leuk om mee bezig te zijn?’ Dit soort complexe opdrachten zien ze als een kans om full service leverancier te worden.

Meer verwevenheid
De drukkerij heeft een geschiedenis die meer dan een eeuw teruggaat en werkt sinds anderhalf jaar nauw samen met Drukkerij Groels Print\Media\People. ‘Er ontstaat een steeds betere afstemming en verwevenheid. Met de landingspagina gaan we onder één naam laten zien wat we kunnen. We merken dat het klanten ook niet uitmaakt wie van ons twee een klus voor hen uitvoert.’ Jos legt uit dat de grafische industrie te lang is blijven denken vanuit het product. ‘Terwijl het gaat om het beantwoorden van de klantvraag en daarop spelen we met de interactieve landingspagina in.’ De klant heeft vaak veel vragen. Marloes: ‘Drukwerk bestellen is geen aparte functie binnen bedrijven. Zij varen op onze kennis. We weten hoe zaken optimaal op papier, poster, balpen of ander product te zetten.’ Dat lijkt misschien eenvoudig, maar is het niet. ‘Neem de resolutiewaarde en typografie, niet elk lettertype kun je zomaar vergroten zonder dat het de leesbaarheid beïnvloedt.’ Dit combineren ze bij DekoVerdivas met print-on-demand, het houden van voorraad en het scheppen van orde in de wirwar van communicatie-uitingen met behulp van bestelportal Myso. 

Tekst: Sara Terburg
Fotografie: Kees Bennema

< Alle thema's