Een van de bedrijven die IT Support Groep heeft geholpen is Connecthing. ‘Onze organisatie maakte de afgelopen jaren een transitie naar volledig cloud based werken’, zegt Sebastiaan Bal (40) die op een groot scherm zichtbaar is, daar dit interview plaatsvindt via Teams. ‘Deze manier van werken is niet tijd- en plaatsgebonden. Je kan dus overal werken door het gebruik van de juiste tools en processen. IT Support Groep bood ons uitstekende adviezen qua beveiliging. Voor ons een toegevoegde waarde omdat we met gevoelige data werken. We voerden de juiste discussies en bespraken in alle openheid de meeste efficiënte en kostenbesparende mogelijkheden.’
Versnelling
IT Support Groep levert diensten bij het beheren van netwerken, veilig werken en telefonie voor de zakelijke markt. Met 38 medewerkers biedt zij begeleiding en advies aan kleine tot middelgrote bedrijven. ‘We nemen de klant mee in de verandering richting de cloud’, legt de commercieel manager uit. ‘Covid heeft bij vele organisaties versnelling gebracht naar het Nieuwe Werken om elkaar op afstand beter te vinden, efficiënter samen te werken en probleemloos te vergaderen. Het Nieuwe Werken is een blijvertje.’ Bestanden hoeven niet meer naar een server gesleept te worden om ze op te slaan en zijn gemakkelijker terug te vinden. Tijdbesparend dus. ‘Maar we besparen nu ook op onze eigen hardware’, benadrukt de CFO van Connecthing, actief in de energiesector. ‘Fulltime IT-ers op ons kantoor zijn niet meer nodig. Een laptop is genoeg.’
Perfecte vertaling
Ook na de transitie is IT Support Groep de ideale gesprekspartner bij begeleiding, advies, service en ondersteuning. Recentelijk kwam er een dienst bij: een learning platform voor medewerkers met instructievideo’s over kennis, producten en cybersecurity. Connecthing is al acht jaar een tevreden klant. ‘IT Support Groep managet haar relaties heel goed’, aldus Sebastiaan. ‘Ze zijn vriendelijk, proactief en weten je vraag perfect te vertalen.’
Tekst: Jeanette van Haasen
Fotografie: Kees Bennema