Ricoh Document Center: Minder is véél meer...

'Samenwerken', dáármee is volgens Raymond van Beers alles gezegd. 'Natuurlijk zijn onze producten en documentoplossingen van de hoogste kwaliteit - van een marktleider verwacht men niet anders - het is echter een misvatting dat ze alleen voor grote bedrijven bedoeld zijn. Ook MKB-ondernemers kunnen er veel geld mee besparen!'


Uitgave: Maart-April 2010
Thema’s: Document management systemen Netwerkbeheer

Ricoh introduceert ‘Slim Samenwerken’. Met ‘Slim Samenwerken’ kan een bedrijf snel alle soorten informatie digitaal creëren, samenbrengen, delen en beveiligen; ongeacht of die informatie van papier, de telefoon, e-mail, websites, Office-, ERP of CRM-applicaties komt. Alles op één platform. Omdat alle belanghebbenden de opgeslagen informatie op elk gewenst tijdstip en vanaf elke plek kunnen benaderen en met elkaar kunnen delen, zorgt dat voor een ultieme manier van samenwerken. Accuraat, plezierig en slagvaardig.

Struikelblokken
Peter van Zelst gaat verder: 'Wij weten hoe het er in het MKB aan toegaat; Raymond en ik zijn immers eigenaar van dit bedrijf en dus zelf ook ondernemer. Wij kennen de problemen, de valkuilen en de struikelblokken wat betreft de in- en uitstroom van documenten. Met onze oplossingen zorgen wij ervoor dat de administratieve bedrijfstaken beter aansluiten op de core business van de onderneming. Vooral in kleinere bedrijven worden kopieermachines en printers vaak gezien als een low-interestproduct - doorgaans vallen die apparaten alleen maar op als ze stuk zijn - maar niets is minder waar. Het multifunctioneel gebruik van printers en kopieermachines maakt het immers mogelijk om veel efficiënter en productiever te werken. Daarbij neemt scannen en het archiveren van documenten een steeds belangrijker rol in. Het is onze taak om met de ondernemer in kwestie mee te denken en hem te adviseren hoe hij die procesverbeteringen kan realiseren.'

Eeuwige liefde
'Anders dan in veel bedrijven in onze branche waar klanten elk jaar weer een andere accountmanager over de vloer krijgen, zijn wij ‘blijvers’. Klanten weten vooraf dat zij met ons een vast aanspreekpunt hebben, niet alleen vandaag maar ook morgen, volgende maand, volgend jaar... Die duurzame samenwerking onderscheidt ons en vormt onze kracht. Mensen kiezen immers voor mensen. Meer nog dan het product maken wij het verschil', besluit Raymond.

< Alle thema's