ABN AMRO is een sterk merk. Dat vindt niet alleen de bank zelf, ook klanten zijn
die mening toegedaan, getuige de groeiende klantenportefeuille. Deskundig, ambitieus en vertrouwd zijn de drie pijlers waarop de ‘bank anno nu’ (verder) bouwt.
Sterk merk
'Krediet komt van het Latijnse ‘credere’ wat vertrouwen betekent. Ik denk dat deze term perfect de essentie van het bankieren weergeeft', stelt Otto Jager (directeur Bedrijven Marktgebied Den Bosch). 'Een bank moet oprechte interesse en betrokkenheid bij haar klanten tonen. Dat wil niet zeggen dat alles dan goed gaat; het is echter wel bepalend voor de keuze van de klant. Klanten willen een bank die hun vertrouwen geeft, die eerlijk en integer bankiert en hen de juiste financiële structuur aanreikt. Daarnaast vinden zij stabiliteit en continuïteit belangrijk; zij willen niet elk jaar met wéér een andere relatiemanager geconfronteerd worden. Bij ABN AMRO bestaat dit gevaar niet: de bank kent in ’s-Hertogenbosch al jaren dezelfde bezetting en dezelfde leiding. Bovendien heeft elke relatiebeheerder een back-up; er loopt namelijk veelal een tweede relatiemanager mee. Mocht de ene relatiemanager plots uitvallen, dan kan de andere geruisloos diens zaken overnemen.'
Kennis delen
'Onze klanten komen onder meer uit de zorg, transport en logistiek, groothandel,
industrie, technologie en de agrarische wereld. ABN AMRO beschikt over een brede sectorexpertise en onze specialisten volgen op de voet de ontwikkelingen in de branche. Wij willen klanten laten profiteren van die kennis. Vandaar dat we geregeld seminars organiseren waarbij we klanten en sectorspecialisten samenbrengen. Uiteraard is het ook een manier van netwerken waarin wij voorzien. De hoofdzaak is echter dat klanten hun voordeel kunnen doen met die kennis, zij moeten er beter van worden. Als wij daarin de komende jaren slagen, zijn we goed op weg om de bank van alle ondernemers en ondernemingen te worden', concludeert Otto Jager.