Maaspoort Sport & Events: Goede voornemens

De Nieuwjaars-BOB laat nog even op zich wachten. Maar in Maaspoort Sports & Events - waar de eerste BOB Borrel van 2012 gaat plaatsvinden - zijn de voorbereidingen al in volle gang. De gesprekken gaan over een paardenfluisteraar, spannende sfeermakers en culinaire uitspattingen. Totdat het onderwerp komt op… goede voornemens.


Uitgave: Jan-Feb 2012
Thema’s: Businessevent Sport en ontspanning

Goede voornemens horen net zozeer bij januari als de BOB Borrel. Daarover is iedereen het eens. 'Al worden zakelijke goede voornemens al gauw vertaald in mustdo’s, targets en budgets', vindt Remco van der Pot, manager Maaspoort Sports & Events. Jantine van der Marel, locatiemanager De Belevingsfabriek ‘s-Hertogenbosch, herkent dat. 'Mijn goede voornemen heeft inderdaad te maken met de evenementen die Maaspoort Sports & Events huisvest. Ik wil dat alle bezoekers na afloop zeggen: ‘Dit evenement klopte van A tot Z’.' Samen met Regio Business en Lathouwers Opel- en Chevroletdealer organiseren ze de BOB Masterclass & BOB Borrel op 31 januari in Maaspoort Sports & Events.

Partners
Bij evenementen zoals de BOB Borrel werken Maaspoort Sports & Events en De Belevingsfabriek nauw samen. Waar Maaspoort Sports & Events de facilitaire voorzieningen levert, neemt De Belevingsfabriek de cateringgerelateerde zaken voor haar rekening. Gezamenlijk verzorgen ze de organisatie van het evenement. De partners werken nu een jaar samen en verstaan elkaar met een half woord. Een goede reden om de samenwerking met twee jaar te verlengen. Remco van der Pot, de kersverse manager van het sport- en evenementencomplex: 'Het is mijn goede voornemen om de samenwerking met De Belevingsfabriek verder uit te bouwen. En dan niet passief - zo van ‘ik hoop dat zij het lekker druk hebben, dan hebben wij het ook’ - maar echt vanaf de voorkant. Als we ons samen sterk maken om de mogelijkheden van Maaspoort Sports & Events uit te nutten, kunnen we de markt optimaal bedienen.' Hiermee ligt hij op een lijn met Van der Marel: 'Grote events, zoals de BOB Borrel, de Davis Cup en het eerste Brabantse topsportgala halen het beste in ons naar boven.'

Persoonlijke voornemens
Hoewel de gesprekspartners in het begin van het gesprek onderscheid maken tussen zakelijke en persoonlijke voornemens, slaat de weegschaal nu toch wel sterk uit naar de zakelijke kant. Mag het iets persoonlijker? Remco van der Pot laat zich verleiden: 'Mijn persoonlijke uitdaging heeft te maken met de hangjongeren die ik in diverse buurten van Den Bosch tegenkom. Je ziet dat ze moeite hebben om de weg naar de maatschappij te vinden. Ik zou deze jongeren bij Maaspoort Sports & Events inspirerende stageplaatsen willen aanbieden of clinics door topsporters, die hen in de juiste bewoordingen vertellen dat iedereen zijn leven kan ombuigen. Ik wil het gesprek aangaan met ondernemers die dit - op wat voor manier dan ook - willen ondersteunen. In Maaspoort Sports & Events komen allerlei werelden samen: topsport, breedtesport, ondernemers en mensen uit de directe omgeving. Dit maakt ons tot dé partij om de wisselwerking op gang te brengen.' 

pag 23 Maaspoort
Verantwoord sporten

'Mijn goede voornemen is half zakelijk, half persoonlijk', mengt Ruud Boogaard zich in het gesprek. Hij is binnen Maaspoort Sports & Events de man die de sportieve kant van de evenementen begeleidt. 'Wie sport is beter in balans en voelt zich gezonder. In dit kader wil ik ondernemingen aanmoedigen om hun bedrijfsuitjes, seminars en vergaderingen te combineren met sport. En dan heb ik het niet alleen over een tennis- of voetbalclinic. Het kan beslist spannender. Denk bijvoorbeeld eens aan een scherm of boksclinic. Het brengt je medewerkers dichter bij elkaar en wij zorgen ervoor dat alles verantwoord gebeurt.'

Milieuvriendelijk rijden
De goede voornemens van Jan-Willem van den Akker, sales- & marketingmanager Lathouwers Opel- en Chevroletdealer, liggen op het gebied van milieu. De elektrische auto heeft de stappen gemaakt die hij nog moest maken en bewijst dat elektrisch rijden nu echt aantrekkelijk is. 'We krijgen nog steeds elke dag vragen over elektrisch rijden. Veel mensen willen zich wel bekommeren om het milieu, maar niet als ze het risico lopen dat ze stil komen te staan onderweg. Het enige antwoord hierop is de Opel Ampera. Deze auto heeft een bereik van 500 km en laat hiermee alle hybride auto’s achter zich.'

0% bijtelling
In tegenstelling tot de meeste hybride auto’s rijdt de Ampera altijd op elektriciteit. En niet alleen - zoals veel bestaande modellen - bij snelheden onder de 80 km/uur. Van den Akker: 'De Opel Ampera rijdt - zonder opladen - zo’n 80 kilometer. Bij grotere afstanden wordt de elektromotor gevoed door een benzinemotor die elektriciteit opwekt en daardoor blijft de Ampera altijd elektrisch rijden. Zo wordt de actieradius vergroot naar ruim 500 kilometer. Wie de Ampera voor 2014 bestelt, rijdt bovendien 60 maanden zonder bijtelling.' Echt kennismaken met de Opel Ampera? Tijdens de BOB Borrel kunt u een gratis proefrit maken in deze milieuvriendelijke bolide.

< Alle thema's