SES Computers: Omzet elk jaar verdubbeld

Zeven jaar geleden begonnen Sander Schmidt en Sander van Setten een webwinkel in ex-leasecomputers, voornamelijk bedoeld voor studenten. Vandaag heeft SES vijf fysieke winkels, 28 medewerkers en tal van (grote) bedrijven als klant.


Uitgave: Jan-Feb 2013
Thema’s: Lease IT

Nog steeds is SES onlosmakelijk verbonden met de onderwijssector, maar de laatste jaren hebben het MKB én multinationals eveneens de weg naar SES Computers gevonden. Dat is niet zo verwonderlijk, want bij SES zijn ze verzekerd van topkwaliteit en topservice tegen een lage prijs met naast een zeer uitgebreid assortiment nieuwe, óók ex-lease computers en laptops. Met een unieke doorwerkgarantie als bonus.

Ex-lease: hét alternatief
‘Klanten gaan steeds makkelijker en vaker over op ex-leasesystemen’, stelt Sander Schmidt. ‘De drempel is een stuk lager geworden. Terecht ook, want ex-leasesystemen doen op kwalitatief vlak niet onder voor nieuwe. Niet voor niets bieden wij één tot drie jaar garantie op onze producten (die overigens zonder uitzondering A-merken zijn). Waarom zouden bedrijven dus meer betalen voor dezelfde mogelijkheden en dezelfde kwaliteit? Door te kiezen voor ex-leasesystemen kunnen ondernemers hun IT-kosten met 70% of meer verlagen en hoeven ze niet het risico van (te) hoge investeringen te nemen.’ ‘Bovendien is het goed voor het milieu’, stelt de andere Sander; ‘enerzijds omwille van het recycle element, anderzijds omdat de omzetsnelheid erg hoog is. Alles komt snel binnen maar gaat ook weer snel naar buiten. Als bij uitzondering toch te veel opslag dreigt te ontstaan, exporteren we in grote hoeveelheden naar Afrika, Zuid-Amerika of andere Europese landen.’ 

Leentoestel
‘Wat SES uniek maakt is onze doorwerkgarantie’, aldus Sander Schmidt. ‘Bij afname van meer dan 50 systemen, krijgt de klant er gratis een extra systeem bij dat als buffer fungeert in geval een systeem uitvalt. Klanten die gebruikmaken van ons Business Solutions concept hebben naast deze doorwerkgarantie ook nog een eigen accountmanager en een drie jaar on site garantie. Dat betekent dat bij een technisch probleem onze eigen technische dienst uiterlijk de volgende werkdag het probleem ter plekke gaat verhelpen.’ ‘In deze tijd moet je vooral onderscheidend zijn’, stelt Sander van Setten. ‘Met de laagste prijs alleen kom je er niet. Je moet de verwachtingen overtreffen en voortdurend op zoek gaan naar nieuwe concepten. Samen met onze flexibele aanpak heeft het ervoor gezorgd dat onze omzet elk jaar verdubbelt en dat willen we graag zo houden.’

< Alle thema's