Twins Bedrijfscatering en FC Den Bosch: Een gouden combinatie

De businessclub en sponsorsociëteit van FC Den Bosch hebben onlangs een complete metamorfose ondergaan. Het resultaat? Een frisse en eigentijdse inrichting, die sponsors de kans biedt om te netwerken in een sfeervolle en representatieve ruimte. Huiscateraar Twins bedrijfscatering heeft een belangrijke bijdrage aan het ontwerp en de inrichting geleverd.


Uitgave: Jan-Feb 2013
Thema’s: Relatiemarketing Sponsoring

Sportsponsoring heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Volgens FC Den Bosch-directeur Peter Bijvelds is het een efficiënte en bovenal gezellige manier waarmee je je als bedrijf kunt profileren. ‘Sport is emotie. Het biedt spanning, genereert aandacht, maakt mensen enthousiast en heeft een groot bereik. Als club willen wij dan ook blijven inspelen op de steeds verdergaande professionalisering en commercialisering van de sport, zodat er structurele groei gerealiseerd kan worden. En daar hoort uiteraard ook een passende omgeving voor onze Businessclub en Sponsorsociëteit bij.’ De oude faciliteiten van de club voldeden niet meer aan de eisen van deze tijd. Een grondige renovatie was noodzakelijk, die met behulp van diverse sponsoren werd gerealiseerd. Ook bedrijfscateraar Twins was nauw bij het hele proces betrokken. Sinds 2010 is het Dungense bedrijf de vaste cateraar op de tweede verdieping van het hoofdgebouw van Stadion De Vliert. Peter Traa, directeur van Twins: ‘De cateringwerkzaamheden voor de Businessclub zijn voor ons een mooi visitekaartje, waarmee we onze kwaliteiten aan het Bossche bedrijfsleven kunnen tonen. Samen met de club streven we hetzelfde doel na: bedrijven en hun relaties een fijne avond bieden. Brabantse gastvrijheid vanuit een sportief ‘blauwwit’ hart.’

Representatieve sfeer
Bijvelds ziet de vernieuwde ruimte als een duidelijke stap voorwaarts in de verdere
professionalisering van de Businessclub. ‘Naast dat onze leden de kans hebben om te netwerken in een gastvrij zakelijk platform, biedt het hen ook mogelijkheden om zakelijke bijeenkomsten te laten plaatsvinden. Denk bijvoorbeeld aan workshops, bedrijfspresentaties of bedrijfsfeesten.’ Maar zit vanwege de crisis deze markt eigenlijk niet grotendeels op slot? De clubdirecteur is ervan overtuigd een toegevoegde waarde voor bedrijven te kunnen bieden: ‘Onze locatie is bijzonder gunstig gelegen: naast de bushalte, het treinstation ‘s-Hertogenbosch Oost en nabij de snelweg. Bovendien is er voldoende gratis parkeergelegenheid. Tel daarbij ook nog een uitstekende catering met goede service, een groot aantal vierkante meters en de unieke ambiance van het voetbalstadion bij op.’

Betrokken
FC Den Bosch en Twins Bedrijfscatering zijn onlangs een nieuwe samenwerkings-overeenkomst voor de duur van drie seizoenen aangegaan. Samen willen zij de lat nog hoger leggen, zodat de sponsors optimaal gefaciliteerd worden. Jo Broeren, directeur van Twins: ‘Wij willen niet alleen ons kunstje doen, maar zelf bij de club betrokken zijn. Daarom zijn wij bij iedere thuiswedstrijd aanwezig. Zo kunnen we kritisch kijken wat er beter kan en luisteren naar het commentaar van onze gasten.’ Bijvelds maakt een sportieve vergelijking: ‘Net als in het voetbal moet je als ondernemer ook kort op de bal spelen. Dat doen Peter en Jo, waardoor je snel met hen kunt schakelen en eventuele problemen kan ondervangen.’ Traa vult aan: ‘We hebben helaas geen invloed op de sportieve prestatie. Maar we proberen met een gastvrije ontvangst, een sfeervolle setting en kwalitatieve ambachtelijk bereide producten het de mensen zo aangenaam mogelijk te maken.’

Maatschappelijk
FC Den Bosch biedt het bedrijfsleven een breed scala aan zakelijke mogelijkheden, onder meer in de vorm van exposure, hospitality, relatiemarketing en business-to-business. Met maatpakketten speelt de club in op de doelstellingen van ondernemingen op het gebied van marketing, relatiebeheer en bedrijfscommunicatie. Het meest trots is Bijvelds op de maatschappelijke sponsoring die past binnen de ambitie van FC Den Bosch om zich te ontwikkelen tot ontmoetingscentrum voor het bedrijfsleven en de regionale gemeenschap. ‘Sinds 2011 hebben we een maatschappelijke sponsortribune, die bedrijven in zijn geheel of deels kunnen kopen. Deze tribune is bijvoorbeeld gevuld vanuit organisaties zoals Kika, Stichting Mooi Zo, Goed Zo of de Voedselbank. Zo krijgen mensen die er anders niet toekomen of niet toe in staat zijn de mogelijkheid om een wedstrijd bij te wonen. Daarnaast bieden wij hen letterlijk en figuurlijk een podium om aandacht te vragen voor de maatschappelijke zaak of het goede doel. Bijvoorbeeld door te flyeren of te collecteren.’ Ook Twins zet in op Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Zo schakelt de bedrijfscateraar toeleveranciers in die letten op herkomst, eerlijke handel en biologische oorsprong. Daarnaast heeft de cateraar oog voor mensen met een afstand op de arbeidsmarkt. Traa: ‘Een deel van onze werknemers is afkomstig van Weenergroep. Dit zijn zeer goed gemotiveerde mensen die wij graag een kans willen bieden.’

Ambities
FC Den Bosch heeft net als haar zakelijke partners de ambitie om een stap te maken naar het hoogst haalbare: de Eredivisie. Bijvelds: ‘Achter de schermen wordt iedere dag heel hard aan gewerkt om onze club zowel sportief als zakelijk klaar te maken voor deze stap. Ik heb er alle vertrouwen in dat we samen de goede weg zijn ingeslagen.’

< Alle thema's