De coronacrisis betekent een piekperiode voor de kennisleverancier op het gebied van ICT dienstverlening. ‘Doordat veel mensen zijn gaan thuiswerken, betekent dit dat we voor onze klanten volop thuiswerkplekken hebben ingericht en software hebben geüpgraded. Alle medewerkers hebben flink wat tandjes bij moeten zetten’, vertelt Carolien Verkerk, mede-eigenaar van Dotcombusiness. Daarnaast vond de afgelopen periode een autonome groei plaats. Luuk licht toe: ‘Veel klanten zijn door de jaren heen met ons meegegroeid. Ook is er op technologisch gebied steeds meer mogelijk. Hierdoor barstten we voor de tweede keer uit ons jasje.’
Interactie
De zoektocht naar een nieuw onderkomen leidde naar een kantoorpand in Heesch, pal aan de snelweg en om de hoek waar het bedrijf twintig jaar geleden begon. ‘Belangrijk voor ons was een kantoorruimte waarin we met al onze medewerkers op dezelfde benedenverdieping kunnen werken. In ons vorige pand waren Carolien en ik vanwege eerdere groei naar boven verhuisd. Maar dan mis je toch transparantie en interactie’, zegt Luuk. Het persoonlijke contact vindt hij ook richting de klanten essentieel. ‘Learning on the job is onze grote kracht. Juist doordat we fysiek aanwezig zijn bij onze klanten, zien en horen we meer. Doordat we weten wat er op hun werkvloer speelt, kunnen onze professionals zeer gericht en hands on advies geven.’
Licht en ruim
Het moderne pand oogt licht en ruim van opzet. ‘Er is bewust gekozen voor veel daglicht en transparante wanden; zo wordt onze open cultuur benadrukt. We merken bovendien dat medewerkers steeds meer waarde hechten aan een prettige werkomgeving; het draait niet alleen om het salaris of de functie’, stelt Carolien. Dotcombusiness is naar 340 m2 kantoorruimte gegaan. Luuk: ‘We kunnen nu van 15 medewerkers groeien tot zeker 30 mensen. De extra ruimte biedt ons de mogelijkheid om inhouse trainingen en presentaties te verzorgen.’
Nieuwe energie
Een nieuw jaar, een nieuw pand; het jaar wordt door Dotcombusiness positief tegemoet getreden. Carolien: ‘Zo’n verhuizing brengt een hoop nieuwe energie met zich mee; dat merk je aan het hele team. We kijken ernaar uit om vaker klanten over de vloer te krijgen.’ Luuk vult aan: ‘Door de verhuizing zijn we ook onze eigen klant geworden. Zo hebben we de nieuwste VoIP geïnstalleerd en onze ERP-software een upgrade geven. Dotcombusiness 3.0 is klaar voor de toekomst. Zodra corona het toelaat, staan er koffie en een echt Lamers Brabants worstenbroodje gereed.’
Tekst: Linda Groothuijse
Fotografie: Marjo van de Peppel