Klanten (her)kennen
“Ik ben in het verleden meer dan eens uit een showroom gelopen omdat ik er in mijn vrijetijdskleding blijkbaar niet als een potentiële klant uitzag”,vertelt Carel. “Het is de grootste fout die je als bedrijf of organisatie kunt maken. Je moet mensen altijd het gevoel geven dat ze welkom zijn. Prijs en kwaliteit zijn in dit segment niet meer bepalend; de manier waarop men met jou als klant omgaat, is dat wel.” “Dat klopt”, bevestigt Ralph van Meegen van The Adventure. “Dat de klant kwaliteit mag verwachten, is vanzelfsprekend; er worden immers geen slechte auto’s meer gemaakt. Om klanten te verrassen, moet je daar dus overheen. Wat telt is de beleving en de dienstverlening die je klanten biedt. Daarom vinden wij het ook belangrijk onze klanten niet alleen te herkennen, maar ook echt te kennen.”
Ingeloste verwachtingen
“Ik ben niet iemand die over één nacht ijs gaat en daarom ben ik ook van een long list naar een short list gegaan. Toen ik in de Jaguar XF ging zitten, dacht ik echter ‘dit is mijn auto’. Ik kan het niet uitleggen maar het paste gewoon en dat doet het nog steeds. Elke dag stap ik met een glimlach in en uit die auto en na twee jaar heb ik nog altijd het gevoel mezelf verwend te hebben met een prachtige, sportieve en betrouwbare auto.” Ook ‘The Adventure’ blijkt volkomen te beantwoorden aan de verwachtingen die Carel heeft van zijn dealer. “Het belangrijkste voor mij is dat ze net als ik vakmanschap, eerlijkheid en gastvrijheid hoog in het vaandel hebben staan. Ze vertellen hun klanten wat zij kunnen verwachten en lossen die verwachtingen ook altijd in.” “Klanttevredenheid is een van onze speerpunten”,voegt Ralph eraan toe. “Wij meten jaarlijks de klanttevredenheid en willen daarbij minimaal een acht scoren. Bij de landelijke competitie van alle Jaguar-dealers stonden we de afgelopen jaren telkens op de derde, vierde of vijfde plaats. Dit jaar gaan we echter voor het hoogste podium.” Afgaande op Ralphs enthousiasme en Carels reactie zit die plaats er zeker in…