Lathouwers Fleetsales: Legt de lat nóg hoger

De verhuizing naar een groter pand, Fleetsales als nieuwe vestiging en een forse investering door het moederbedrijf GM in de vorm van 23 nieuwe (vernieuwde) Opel modellen vóór 2016; klanten van Lathouwers hebben heel veel om naar uit te kijken.


Uitgave: Juli-Aug 2013
Thema’s: Autobedrijf Dealerbedrijf

Omdat de Udense vestiging uit haar voegen barst, is besloten om terug te keren naar de vertrouwde locatie aan de Veghelse NCBlaan. Daarnaast besloot de Lathouwers Groep om Fleetsales als een aparte vestiging te positioneren met als doel om de zakelijke klanten nog beter te kunnen bedienen. Vestigingsmanager Fleetsales Jan Willem van den Akker, voorheen acht jaar Sales & Marketing Manager bij Lathouwers, kreeg zodoende de verantwoordelijkheid voor het volledige zakelijke segment. Daarnaast blijft hij eindverantwoordelijk voor de marketing van de Lathouwers Groep. ‘Ik heb er echt zin in’, zegt hij.

Passende oplossingen
‘Met Fleetsales willen wij de mobiliteitsbelangen van de zakelijke klant optimaal behartigen’, stelt de kersverse vestigingsmanager. ‘Vanzelfsprekend voorzien we klanten van passende oplossingen voor hun mobiliteitsbehoeften. Maar onze dienstverlening houdt ook in dat we advies uitbrengen omtrent alles wat met die mobiliteit te maken heeft. Het kan bijvoorbeeld gaan om een meer gestructureerde samenstelling van hun wagenpark, maar ook om informatie over de overheidsplannen met betrekking tot de bijtelling. Kostenbesparing speelt namelijk een steeds grotere rol. Vandaag is de zakelijke rijder vooral geïnteresseerd in het bedrag van de bijtelling. Emotie raakt steeds meer op de achtergrond. In ons advies nemen we alle facetten mee; we brengen het totale plaatje want het gaat natuurlijk om meer dan een simpele rekensom.’

Multichannel contact
‘We hechten veel waarde aan interactie met onze klanten. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de manier waarop we met hen communiceren. Sommige klanten willen het liefst per mail geïnformeerd worden, anderen verwachten een telefoontje of een brief. Wij benaderen de klant op de manier die hem het beste uitkomt. In onze gedigitaliseerde samenleving speelt online uiteraard een essentiële rol. Daarom maakt Lathouwers ruimschoots gebruik van social media. Zo heeft Lathouwers een eigen LinkedIn-profiel en zijn we aanwezig op Twitter en Facebook. Leuk is ook dat ons YouTube-kanaal blijkbaar erg goed te vinden is. In anderhalf jaar tijd kregen onze roadtests 135.451 hits. Je kunt je overigens abonneren op deze tests. Niet voor niets luidt ons motto: ‘Kwaliteit is een persoonlijke zaak’, besluit Jan Willem zichtbaar trots.

www.lathouwers.nl

< Alle thema's