Toen ik de film zag dacht ik: wow! Als Mr. Cruise door een straat loopt wordt hij door middel van gezichtsherkenning geïdentificeerd en worden er op digitale schermen gepersonaliseerde reclames getoond. Ook zie je dat een pak met cornflakes bij aanraking in een animatie verandert en begint te zingen. De film is een oceaan aan gepersonaliseerde verleidingen.
Wat de film voor mij zo interessant maakt zijn de onwaarschijnlijke advertising mogelijkheden. Deze mogelijkheden leken in 2002 toekomstmuziek, maar als je kijkt naar de technologische ontwikkelingen is dit proces in een sneltreinvaart verlopen.
Door ‘Big Data’ te combineren met technologie, zijn online marketeers steeds beter in staat om te voorspellen wat de behoefte van een consument is. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat je ook met je smartphone op het station dat ene T-shirt bestelt dat speciaal voor jou wordt geprojecteerd. Dit gebeurt op basis van je eerdere koopgedrag.
Have A nice Day is bedreven in het onbewust verleiden van bezoekers in online omgevingen. Met ons team van online marketeers, usability experts, designers, copywriters en developers, zijn we in staat om op het juiste moment binnen de customer journey de bezoeker te verleiden tot conversie. Speel mee in het spel der verleiding!
Reageren? joris@haveanicedayonline.nl