Dotcombusiness: Snel, sneller, snelst

Totaaloplossingen waarbij de menselijke factor hoog in het vaandel staat; hier draait het bij Dotcombusiness al vijftien jaar om. De kennisleverancier op het gebied van kantoorautomatisering verzorgt voor MKBbedrijven het gehele traject: van advisering, beveiliging en monitoring tot de invoering van een compleet nieuwe omgeving. ‘ICT is én blijft uiteindelijk mensenwerk’, aldus commercieel directeur Luuk van den Berg. Samen met Carolien Verkerk bouwt Luuk aan een gestage groei van het Osse bedrijf.


Uitgave: Juli-Aug 2016
Thema’s: ICT ICT & Telecommunicatie

In het vijftienjarige bestaan van het bedrijf heeft Dotcombusiness heel wat ontwikkelingen voorbij zien komen: van breedband tot wifi en van de eerste Windows versie tot Office 365. De sterk veranderende technische omgeving vraagt steeds meer van een leverancier ondervindt Luuk: ‘Of het nu gaat om draadloos internet of servermigratie; alles draait om snelheid. Je moet kunnen meedenken, anticiperen én flexibel zijn. Relaties willen er volledig op vertrouwen dat de geadviseerde oplossingen werken en eventuele problemen direct worden opgelost. Zonder internetverbinding of mailverkeer zit iedereen immers onmiddellijk met de handen in het haar.’ Carolien vult aan: ‘Daarom zijn we 24/7 bereikbaar. Om snel te kunnen schakelen kiezen we bewust voor een breed inzetbaar technisch team.’ 

Pivot Park
Dotcombusiness heeft voornamelijk groeiambities in kwaliteit en niet zozeer in kwantiteit. Desondanks werd enkele maanden geleden een tweede vestiging op Pivot Park geopend. Carolien legt uit: ‘Al enkele jaren verzorgen wij de IT-omgeving voor de overkoepelende organisatie van Pivot Park. Steeds meer bedrijven weten de weg naar deze inspirerende campus voor open innovatie in de life sciences te vinden. Dat levert Dotcombusiness nieuwe businesskansen op. Door ons hier te vestigen krijgen we meer voet aan de grond.’ Luuk vult aan: ‘Hoewel we ook klanten op Aruba hebben, zitten we het liefst in de buurt van onze relaties. Zo kunnen we snel inspringen op vragen en problemen.’ Ze zetten enkel in op langetermijnrelaties. ‘Doordat wij maatwerk in plaats van een vluchtige oplossing verkopen, hebben we een stabiele klantenkring opgebouwd.’

Office 365
De komende periode verwacht Dotcombusiness een toenemende vraag naar Office 365 producten. Luuk licht toe: ‘Deze online oplossingen van Microsoft bieden mkb’ers veel voordelen; zonder een hoge investering vooraf altijd de laatste versie software, geschikt voor installatie op meerdere apparaten en overal toegankelijk. Daarnaast kun je de licenties direct op- en afschalen.’ En, what’s next? Carolien: ‘Dan richten we onze pijlen vol enthousiasme op de volgende innovatie. Never a dull moment!’

Tekst: Linda Groothuijse
Fotografie: Renee Krol-Roelants

< Alle thema's