Goedemorgen Goedemiddag: Bereikbaarheid in control

‘Soms ben je als ondernemer gewoon even niet bereikbaar. Denk aan de vakantieperiode of drukke tijden. Dan wil je wel dat de klant goed te woord wordt gestaan. Onze telefonische antwoordservice heb je in vijf minuten online zelf geregeld. De telefonistes zitten al klaar’, vertelt Geert Jansen. Hij heeft samen met Dennis Spaan Goedemorgen-Goedemiddag volledig op basis van zelf ontwikkelde webtechnologie gerealiseerd. Dennis vanuit Paramaribo, Geert vanuit ’s-Hertogenbosch.


Uitgave: Juli-Aug 2016
Thema’s: Webshop ICT & Telecommunicatie ICT IT

‘Onze samenwerking begon via LinkedIn’, vertelt Geert. ‘Dennis zocht een 010-nummer dat kon worden beantwoord door zijn callcenter in Suriname. Ik kon dat tot zijn verrassing direct leveren, omdat ik met NLTelefonie was begonnen. Daarmee leverde ik al telefonie en software aan callcenters. Ik was direct onder de indruk van het pakket waarmee Dennis het callcenter runde. Hij vertelde me de software te leveren onder de merknaam OpenDial.’

Wereldwijd
‘Sindsdien hebben we samen via het web wereldwijd callcentersystemen geleverd aan verschillende opdrachtgevers zoals de Consumentenbond in Den Haag en een vestiging van het Amerikaanse Creditsafe in Paramaribo.’ Dennis: ‘Zo kwamen we op het idee om met dezelfde software een online antwoordservice te beginnen die volledig in de cloud draait. Een ondernemer kan de dienst direct gebruiken, na betaling met PayPal of iDeal. Waar we uniek in zijn, is dat je na activeringskosten bij ons per gesprek betaalt. Je kiest zelf wanneer je een vast of mobiel nummer laat doorschakelen. Bij andere antwoordservices betaal je een maandelijks abonnement. Onze klantenkring is heel divers, van advocaten tot webwinkels. Binnenkort komen we met een bereikbaarheidsapp en een agendafunctie.’

Bovenste hits
Internet heeft de eisen van de klant enorm veranderd. ‘Tegenwoordig is iedereen Google-minded. Mensen tikken op Google een zoekterm in. Van de bovenste hits bellen ze de eerste, misschien jouw bedrijf als je AdWords en de marketing op orde hebt. Bij een ingesprektoon bellen ze de volgende. Voicemail spreekt men nauwelijks in.’

Eigen team
Geert: ‘We hebben een eigen team van zelfstandig werkende telefonistes. Terugkerende klanten raken met onze mensen vertrouwd. Met ons systeem weten we altijd wie, wanneer, met wie heeft gebeld. Telefoontjes voor een ondernemer gaan naar een toegewezen 085-nummer. Hij krijgt met een eigen controlepaneel toegang tot alle gesprekken. Hier kan hij alle notities inzien, scripts aanpassen en de opnames beluisteren. Je bepaalt altijd zelf hoe wij telefoontjes beantwoorden.’

Tekst: Peter van Sparrentak
Fotografie: Marjo van de Peppel

< Alle thema's