EiffelTowers: Meer dan alleen een bordje aan de muur

De tijd dat sportsponsoring voornamelijk bestond uit een bordje met een bedrijfsnaam aan de muur is volgens algemeen en technisch manager Jos Frederiks van basketbalclub Eiffeltowers definitief voorbij. ‘Samen met onze businessclubleden en partners kijken we naar wat we nog meer voor elkaar kunnen betekenen. Wij willen als topsportclub van toegevoegde waarde zijn.’


Uitgave: Maart-April 2013
Thema’s: Sponsoring Sport en ontspanning

De afgelopen drie jaar heeft EiffelTowers flink in haar businessclub geïnvesteerd. ‘Vroeger draaide alles hoofdzakelijk om de sport. Maar wij willen graag dat basketbal en business in balans zijn. Zo haal je als sponsor, naast plezier aan de wedstrijden, optimaal rendement uit je sponsorschap’, aldus Frederiks, die zelf jarenlang voor EiffelTowers in de eredivisie heeft gespeeld. Wat heeft de businessclub haar leden zoal te bieden? ‘Naast een uitbreiding van het netwerk en een effectieve manier om de naamsbekendheid te vergroten zijn wij een podium voor marketingacties en beschikken we over een mooie accommodatie als aanvulling op vergader- en trainingsruimtes.’ Daarnaast is basketbal volgens de oud-speler een unieke sport om samen met relaties te bezoeken. ‘Er hangt een positieve en dynamische sfeer. Mensen zijn vaak aangenaam verrast als zij voor het eerst een basketbalwedstrijd bezoeken.’

Activiteitenagenda
De Bossche club werd vorig jaar voor de vijftiende keer landskampioen. Jaarlijks speelt zij ruim 20 thuiswedstrijden, die voor alle businessclubleden en partners vrij toegankelijk zijn. In een ongedwongen sfeer kunnen zij samen een hapje eten, van de wedstrijd genieten en borrelen. Om het ontmoeten nog meer te stimuleren, is de businessclub met een activiteitenagenda gestart. ‘Wij willen als smeermiddel tussen onze relaties fungeren en hen de gelegenheid bieden om ook buiten de wedstrijden om te netwerken. De activiteiten bestaan uit een mix van sport, gezelligheid en kennisdeling. We organiseren onder meer ontbijtsessies, werkbezoeken en buitenlandtripjes’, vertelt de manager.

Tegenprestatie
Een voorbeeld van een geactiveerd partnership is de samenwerking met online marketingbureau Digibiz. ‘Als partner heeft zij ons geholpen bij de realisatie van onze website en app. Als tegenprestatie heeft onze hoofdcoach hen een kennissessie geboden op het gebied van teambuilding en coaching. Zo kijken we bij ieder bedrijf waar we elkaar kunnen inspireren en aanvullen.’ Naast het partnership of het lidmaatschap van de businessclub is er ook de mogelijkheid om hoofdsponsor van de club te worden. Frederiks: ‘Eiffel stopt na dit seizoen, omdat na dertien jaar haar doelstellingen zijn behaald. Dit biedt een ander bedrijf de mogelijkheid om zich aan onze unieke club te verbinden.’

< Alle thema's