‘Individualisten die vanuit hun eigen specialisatie samenwerken, daardoor ook grotere projecten kunnen oppakken en waar nodig, kennis delen.’ Deze visie op de nieuwe economie kreeg René Holweg mee tijdens een seminar ongeveer vijf jaar geleden. Op 1 januari 2014 bracht hij die zienswijze in praktijk. Die dag bundelden hijzelf en Jeroen Kurvers van Kurage Verpakkingen immers hun respectieve kennis en kunde, met Logistiek centrum ’s-Hertogenbosch (LCsH) als resultaat. Daarnaast is René Holweg ook verantwoordelijk voor Holweg Cargo Services. Met dit bedrijf verzorgt hij dedicated transportdiensten onder andere voor de Raben Group uit Oss.
(Levens)ervaring
‘Samen vertegenwoordigen we meer dan vijftig jaar ondernemerschap. Maar behalve onze expertise, brengen we ook de nodige levenservaring in’, zegt René. ‘We kennen immers de valkuilen en hebben allebei lessen getrokken uit het verleden. In mijn geval hebben eerdere ervaringen me doen inzien hoe belangrijk het is om zelf de vinger aan de financiële pols van je bedrijf te houden. Om zelf je plan en je budget te kennen. Meten is weten. Als je daarin slaagt, ben je al een heel eind op de goede weg.’
De kleinere webshop
LCsH verzorgt de binnenstaddistributie; het transport voor ondernemers in het Bossche stadscentrum. Logistiek Centrum ’s-Hertogenbosch verzorgt ook de opslag, transporten en distributiediensten binnen en buiten Nederland, met Duitsland en Oost-Europa als specialisme. Daarnaast richt het bedrijf zich vooral op het MKB en in het bijzonder op webshops, waarvoor de gehele fysieke goederenafhandeling kan worden verzorgd, van ontvangst, orderpik en ompakken tot verzenden. ‘De digitalisering van het consumentengedrag neemt exponentieel toe. Hetzelfde geldt voor het aantal online aanbieders. Klein begonnen, groeien ze vaak in snel tempo, met als gevolg dat ze ook snel geconfronteerd worden met ruimtegebrek of een tekort aan tijd. Door het logistieke proces van A tot Z voor onze rekening te nemen, kunnen ondernemers zich op hun core business, de webshop zelf, richten. Door onze hands-on- mentaliteit en de kosten zoveel mogelijk variabel te houden, kunnen we hen bovendien een mooi tarief bieden.
Verder bieden we een ruim assortiment aan verpakkingen, (flex)werkplekken en kennis van zaken wat betreft het inrichten en exploiteren van webshops’, besluit René.