Advanced Team Systems Center, kortweg ATSC, staat echter voor veel meer dan louter maatwerkoplossingen. De web-based softwareoplossingen die het bedrijf in eigen huis ontwikkelt, worden immers als standaardpakket en als maatwerkproject geleverd. Bovendien kan men bij ATSC terecht voor systeem- en netwerkbeheer, helpdeskservice, het hosten van online applicaties en consultancy. Maar hét paradepaardje van het Oisterwijkse bedrijf is ongetwijfeld MultiTrader, een praktijkgericht CRM-, order-, voorraad- en factureringspakket waarmee klanten eenvoudig en snel onder andere hun inkopen en verkopen kunnen afhandelen.
Handelsgerichte klanten
‘We richten ons vooral op handelsondernemingen en dienstverlenende bedrijven’, vertelt Bert de Laat, oprichter en medeaandeelhouder. ‘Dat is historisch zo gegroeid. Vóór ATSC had ik veel affiniteit met de automotive sector. Toen we dit bedrijf oprichtten, hebben we de dienstverlening opgetrokken naar algemene handelsondernemingen en dienstverlening.’ Met ‘we’ doelt Bert naast hemzelf, op medeaandeelhouders Richard Beens en Teun Hoogendoorn. ‘Het gros van onze klanten komt uit het MKB. Je kunt stellen dat we bedrijven met meer dan één werkstation bedienen. Uiteraard zijn zzp’ers ook welkom, maar onze producten en diensten zijn wellicht wat te zwaar voor hen. Het is alsof je met een kanon op een mug zou schieten.’
Overal ter wereld
Bijzonder trots is ATSC op het reeds vermelde MultiTrader. Wat maakt dit product zo aantrekkelijk voor de gebruiker, willen we van Richard Beens weten. ‘Er zijn tal van redenen waarom het pakket zo goed scoort’, stelt hij. ‘Een belangrijk voordeel is dat wijzelf de bouwer ervan zijn; dat maakt het mogelijk om makkelijk en snel eventuele aanpassingen door te voeren of in te spelen op de wensen van de klant. Wat MultiTrader onderscheidt van veel andere pakketten is dat de volledige besturing via de internetbrowser verloopt (geen installatie op je pc). Je hebt met andere woorden alleen een browser nodig om het te openen. Je kunt overal ter wereld over de applicatie beschikken en kunt het programma zelfs via je tablet (iPad/Android) openen. Je hoeft slechts in te loggen en je kunt ermee aan de slag. MultiTrader kent diverse modules zoals offertes en (werk)orders, voorraad, facturering, CRM, webshop, projecten/uren, planning, boekhouding, voertuigen, demontage, werkplaats en workflow. MultiTrader is bovendien, indien nodig, makkelijk te koppelen aan andere systemen. Daarnaast is het goed schaalbaar. Het maakt niet uit of de klant duizenden dan wel miljoenen regels in zijn database heeft, de responstijd blijft snel. Belangrijk om te weten is ook dat de applicatie zowel op de eigen server als in de (private) cloud kan draaien.’
Met verschillende maskers
Naast de technische pluspunten, heeft dit pakket flink wat andere troeven. ‘MultiTrader is ook geschikt voor kleine transacties en daardoor dus uitermate geschikt voor de balieverkoop’, gaat projectmanager Beens verder. ‘Dat het door de lage investeringen een korte terugverdientijd heeft, is natuurlijk ook een sterk punt. Men kan het pakket zowel kopen als huren’, licht hij toe. Toch ziet Richard vooral in de brede opzet van het pakket een grote toegevoegde waarde. ‘MultiTrader covert het hele order- en facturatieproces: het binnenhalen van de klant, het verwerken van diens order, de facturering van zijn aankoop en het bijwerken van de boekhouding. Het facturatiesysteem is zodanig opgebouwd dat zowat alles wat gefactureerd kán worden, daadwerkelijk snel en makkelijk te factureren ís: artikelen, diensten, abonnementen, onderdelen, reserveringen. Wat dat laatste betreft is bijvoorbeeld de Oranjecamping een enthousiast gebruiker van het systeem. Kers op de taart is denk ik toch wel de webshopmodule. Vaak is het ordersysteem van de klant losgekoppeld van diens webshop. Doordat MultiTrader een complete webbased applicatie is, wordt een via het web geplaatste order, direct in de database verwerkt. Dit pakket is als een mens met één gezicht en verschillende maskers op’, besluit Beens ietwat poëtisch.
Soms té hoog
Advanced Team Systems Center houdt de vinger aan de pols. Alert kijkt het bedrijf naar nieuwe trends en gaat na of en hoe die op een praktische manier toepasbaar zijn in het belang van de ondernemer. De aanstaande koppeling van MultiTrader met VOIP is hiervan een duidelijk bewijs. ‘Dat is een ontwikkeling die we samen met de leverancier van onze VOIP-oplossing verzorgen’, aldus directeur De Laat. ‘In de praktijk betekent het dat we relaties koppelen aan medewerkers. Als een klant of relatie vervolgens belt, komt hij meteen bij de juiste medewerker terecht. Die krijgt dan op zijn scherm de mededeling dat er een gesprek van relatie X binnenkomt. Door een eenvoudige klik kan hij informatie omtrent de beller inzien, zoals bijvoorbeeld openstaande posten, nog voordat hij die te woord staat.’ Tot slot de vraag hoe Bert zelf ATSC typeert? Hij hoeft niet lang na te denken over het antwoord: ‘We zijn een bedrijf met korte lijnen, eigen ontwikkelingen, one-stop-dienstverlening en een heel hoge mate van servicegerichtheid. Soms een beetje té hoog’, glimlacht hij.