Het festival kreeg in 2014 veel nationale aandacht, de pers was lovend over de programmering en de stad werd bezocht door vele enthousiaste bezoekers. Dat zijn opnieuw de te behalen doelen voor het festival. Door de jaren heen heeft Jazz in Duketown een mooie positie verworven als één van de belangrijkste evenementen van ’s-Hertogenbosch. Dit alles was en is alleen mogelijk met de juiste ondersteuning. De bijdrage van partners en sponsoren zorgt ervoor dat meer dan 150.000 bezoekers kunnen genieten van een prachtig festival in deze bourgondische stad. Jazz in Duketown is steeds op zoek naar partners en sponsoren die het festival ook in 2015 mogelijk kunnen maken. Maar waarom zou je dat doen? Vier vragen aan Jill Walters en Maria Krens; zij maken deel uit van de sponsorcommissie.
Wat levert zo’n festival mij nu op?
‘De vraag die je eigenlijk moet stellen is ‘wat zou ik eruit willen halen’?’ aldus Maria Krens. ‘Met 150.000 bezoekers biedt Jazz in Duketown de partners een ideaal en relatief goedkoop podium om zijn of haar merk te laten zien aan vele bezoekers. Als je doelstelling meer ligt bij het ontmoeten van nieuwe zakelijke relaties, dan is een bezoek aan ons unieke VIP-deck aan te bevelen. Een speciaal podium tegenover het hoofdpodium. Onder het genot van een hapje, drankje en top acts kun je ongedwongen netwerken.’
Is het alleen logo’s plakken?
‘Met alleen logo’s plakken worden marketingdoelstellingen niet bereikt’, antwoordt Jill Walters. ‘Bij een partnership snijdt het mes aan twee kanten. Een partner moet ook zijn of haar doelstelling bereiken. Daarom bieden we een op maat uitgewerkt plan. Zo wilde een partner bijvoorbeeld graag zakelijke relaties in de watten leggen. De Voorproefavond is daarvoor een perfect middel. Een avondvullend programma exclusief voor partners met hun relaties.’
Waarom zijn de sponsorkosten zo hoog voor een gemiddeld bedrijf?
‘Alles kost geld. Dat klopt’, vertelt Maria. ‘Maar zelfs voor een klein bedrag is flinke exposure te bereiken. Zo hebben we een groot Led-scherm naast het hoofdpodium waar gemiddeld 4000 mensen staan. Een advertentie plaatsen kan al vanaf 300 euro. Die kosten zijn te overzien. En wil je netwerken op het VIP-deck dan heb je al een dagpas voor de zaterdag of zondag vanaf 85 euro en een passe-partout voor het hele festival voor 175 euro. Daarvoor hoeft je het niet te laten, toch?’
Ik word vaak benaderd. Waarom juist Jazz in Duketown?
‘Omdat het festival vol met kansen zit’, vertelt Jill enthousiast. ‘Het festival is één van dé publiekstrekkers van ’s-Hertogenbosch. Vele interessante partners zijn reeds betrokken, de organisatie zit na zoveel jaar goed in elkaar en er is maatwerk mogelijk als het om sponsoring gaat. Daarnaast wordt Jazz in Duketown compleet door vrijwilligers georganiseerd. En dat is uniek. Zonder uw bijdrage is het festival gewoon niet mogelijk!’ Als u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de sponsorcommissie van Jazz in Duketown. ‘Of beter, vraag het ons tijdens de BOB Borrel op 25 maart aanstaande. Dan is de gehele sponsorcommissie aanwezig om uw vragen te beantwoorden’, aldus Jill.