‘We streven ernaar tot de meest gezellige en beste georganiseerde recreatieve loop van Nederland uit te groeien waarbij er voor bedrijven, individuele deelnemers, families, vrienden, collega’s en kids uiteenlopende programmaonderdelen en aantrekkelijke ontmoetingsmogelijkheden zijn.’ De organisatie van de BrandLoyalty Vestingloop wil het evenement met het oog op het tienjarig jubileum in 2015 een nog meer stads karakter geven. We starten op de Markt, lopen onder andere door De Muntel, Orthen en de Graafsewijk en fi nishen op de Parade.
Ambitie
De stichting Vestingloop ’s-Hertogenbosch stelt zich als belangrijke ambitie mensen niet alleen aan het ‘beter bewegen’, maar ook aan het ‘beter eten’ te krijgen. Via de Vestingloop gaat de stichting het belang van gezond leven over het voetlicht brengen aan haar doelgroepen: lopers, publiek, bedrijven, kinderen en ouders van kinderen. Bedrijven zullen met name aanhaken door een vitaliteitsprogramma aan te bieden aan medewerkers, klanten en hun familie.
Expansieve groei
Bij de aflevering van de Vestingloop 2014 begroette de organisatie 6000 sportievelingen waarvan 1300 bedrijvenlopers verspreid over 123 teams afkomstig van 54 bedrijven. De Vestingloop kent de volgende afstanden: 5 - 10 - 15 km trimloop, 5 - 10 - 15 km bedrijvenloop; 15 km wedstrijdloop; circa 10 km Paleiskwartier fun run (sinds 2014); 1 km kids run. Verleden jaar was inschrijven twee weken voor dato door de grote aanloop niet meer mogelijk. Daar komt met het nieuwe parcours verandering in.
Meedoen in teamverband
De nieuwe setting bij de finish op de Parade wordt een platform bestaande uit drie sponsordecks waarop het bedrijfsleven kan ‘inpluggen’. De bedrijvenloop kent drie afstanden: 5 - 10 - 15 km en blijkt ieder jaar weer een populair onderdeel. Doe mee als bedrijf met een team van drie tot vijf personen. Inschrijven kan via www.BrandLoyaltyVestingloop.nl.