Allora Caffè: De koffie staat niet voor je klaar

Het beste kopje koffie ter wereld zetten. Dat is de gezamenlijke doelstelling van het Osse Allora Caffè en JURA, de Zwitserse pionier op het gebied van volautomatische espresso- en koffiemachines. ‘Goede koffie- en theevoorzieningen zijn niet alleen een belangrijke factor met betrekking tot de werknemerstevredenheid. Een goed verzorgde kop koffie is ook een blijk van waardering richting je klanten’, vindt Wim Vollenberg, algemeen directeur van Allora Caffè.


Uitgave: Maart-April 2016
Thema’s: Koffie Kantoorinrichting Klantbeleving Hospitality Horeca Facilitaire dienstverlening

In Nederland worden dagelijks zo’n 19 miljoen kopjes koffie gedronken. Maar hoe zet je nu een lekker bakkie? Wim legt uit: ‘Het begint bij bonen van hoge kwaliteit, een juiste branding en een uitgebalanceerde melangesamenstelling. Wij kiezen bewust voor Costadoro, een Italiaans koffiemerk dat al sinds 1890 met passie en bevlogenheid aan de lekkerste koffie ter wereld werkt. De blend Master Club Coffee heeft meerdere gouden medailles gewonnen tijdens het International Coffee Tasting Event in Trieste.’

Fijnproevers
Maar zonder goede machine, haal je niet het beste uit je product, stelt Wim. ‘Daarom zijn we officieel dealer van JURA, vanaf dag één onze betrouwbare partner. Ze leveren Zwitserse precisie, zijn duidelijk in hun afspraken en innovatief.’ Stijn van Rozendaal, accountmanager JURA Professional, vertelt dat steeds meer fijnproevers het genot van speciale soorten koffie als cappuccino en latte macchiato ontdekken. ‘Op deze snelgroeiende markt speelt JURA handig in met een assortiment vernieuwende producten en technieken, zoals een pulserend extractieproces (P.E.P®). Dit geeft een nog nooit eerder vertoonde intensiteit en met een enorme verscheidenheid aroma’s aan een espresso of ristretto.’

MKB-blends
Of het nu een MKB-bedrijf, een restaurant of school betreft, Allora bedient en voorziet organisaties van koffieconcepten in de vorm van een leasecontract, huurcontract of koop. ‘Wij besteden veel aandacht aan kwaliteitscontroles, training en ontwikkeling van koffie- en theeconcepten. Daarnaast zijn onze accountmanagers gecertificeerd barista. Hierdoor zijn ze goed in staat om de wensen van klanten te vertalen naar de perfecte kop koffie voor elke situatie.’ Stephan van Daal, senior accountmanager van Allora, vult aan: ‘Speciaal voor het mkb hebben we twee uitgebalanceerde melanges op de markt gebracht die niet alleen qua smaak voor iedereen zeer toegankelijk zijn, maar ook passen bij ieder budget. Daarnaast hebben we een eigen fairtrade en ecologisch verantwoorde bonen, instant en freshbrew koffieassortiment.

Testen
Als enige in Nederland heeft Allora een JURA Premium Store, waar consumenten en zakelijke gebruikers het assortiment kunnen testen. Wim: ‘De koffie staat hier juist niet voor je klaar; we willen je laten zien hoe deze wordt gezet en waarmee je het verschil maakt. Kom proeven, ervaren en vooral genieten van het zwarte goud!’

Tekst: Linda Groothuijse
Fotografie: Renée Krol-Roelants

< Alle thema's