Kunnen jullie de beste Autodesk webshop ter wereld bouwen?’ Met deze vraag belde Jan Baggen, ceo van Cadac Group, naar Have A Nice Day. Eerder creëerde het Bossche online bureau al de corporate website www.cadac.com voor deze internationale reseller van Autodesk software. ‘Met de Cadac Store wil het bedrijf zich nog innovatiever positioneren, processen verduurzamen en het rendement verbeteren. De zeer hoge klanttevredenheidsscore moest echter gelijk blijven. Veel aandacht voor gebruikersgemak dus’, aldus Matthijs Verberkmoes, senior consultant van Have A Nice Day.
War room
De voorkant van de Cadac Store oogt weliswaar eenvoudig, maar de achterkant is zeer complex. Matthijs legt uit: ‘Op technisch gebied is dit project echt een huzarenstukje. Maar liefst tien softwaresystemen zijn binnen één platform geïntegreerd: van ERP tot CMS tot boekhoud- en betalingssysteem.’ In een tot ‘war room’ gebombardeerde spreekkamer wordt bij Have A Nice Day dagelijks intensief gewerkt aan de doorontwikkeling van de site. ‘Er is vanuit beide bedrijven een team samengesteld, dat als het ware een eigen ‘startup’ vormt. Écht een partnership aangaan met de klant, dat doen we het liefst. Wanneer je precies weet hoe een organisatie in elkaar steekt, kun je het meeste rendement behalen.’
Persona’s
Have A Nice Day houdt in het hele proces oog voor de menselijke factor. Aan de muur van de war room prijken diverse ‘persona’s’; van ‘inkoper John’ tot aan ‘architect Hans’: ‘Zo blijven we er ons continu van bewust voor wie we aan het bouwen zijn.’ Matthijs vertelt dat de employee journey daarin zeker ook wordt meegenomen. ‘Het online platform verandert de complete bedrijfsvoering. Verkopers zijn bijvoorbeeld veel minder tijd kwijt aan administratieve handelingen, zoals het inkloppen van orders. Nu kunnen zij zich nog meer richten op diensten waarmee Cadac zich weet te onderscheiden: advies en consultancy.’ Dat is het doel van deze digitale transformatie. ‘Wij willen onze klanten helpen hún klanten nog beter en sneller te bedienen, zeker ook in de toekomst.’
Tekst: Linda Groothuijse
Fotografie: Leon van den Broek