Tijdens de officiële opening kwamen ruim 600 klanten en relaties een kijkje nemen in het eerste gebouw van Nederland dat werd opgeleverd in de nieuwe Blue Box stijl van Peugeot. 'Het logo is veranderd en de kleur blauw is donkerder geworden. We zijn blij met deze vernieuwde en meer eigentijdse huisstijl', aldus sales manager Bas Kuijs (40). Zijn collega, verantwoordelijk voor de zakelijke markt in Den Bosch, Emile Savelsbergh (61) voegt daar trots aan toe: 'Ons pand is verruimd, waardoor het gebouw een meer open uitstraling heeft gekregen. De oppervlakte van onze showroom is uitgebreid van 800 m² naar 2000 m². Eindelijk kunnen we alle modellen bedrijfsauto’s laten zien en onze auto’s de ruimte geven die ze verdienen.'
Topservice
De afgelopen decennia richtte Nefkens zich voornamelijk op de personenauto-markt, maar inmiddels is het leveren van bedrijfswagens aan de zakelijke markt een kernactiviteit geworden. Sinds april heeft het bedrijf het certificaat Peugeot Professional Dealer toegewezen gekregen. 'Dit betekent dat wij aan de door Peugeot gestelde eisen voldoen. Denk daarbij aan het aanbieden van passend vervangend vervoer, een haal- en brengservice, een speciale werkplaats ingericht op het onderhoud van deze auto’s en draadloos internet, zodat de klant gewoon kan doorwerken terwijl hij of zij wacht. Ook de openingstijden van de werkplaats zijn verruimd. Onder bepaalde voorwaarden voeren we op zaterdag ook onderhoud en reparaties uit aan bedrijfswagens', aldus Kuijs.
Deskundig advies
De vier bedrijfswagenmodellen Bipper, Partner, Expert en Boxer worden in talrijke uitvoeringen ‘custom made’ geleverd. Het Nefkens team zakelijke markt is speciaal opgeleid om klanten kundig te adviseren en voor aftersales is er specifiek een coördinator aangesteld. Savelsbergh: 'Timmerman, schilder, elektricien of groenteboer, iedere vakman heeft zijn eigen wensen. Wij kunnen de auto, in samenwerking met gespecialiseerde partners, volledig gebruiksklaar afleveren. Ook geven wij onze klanten advies op het gebied van leasing, financiering, subsidies en fiscale voordelen bij de aanschaf van een bedrijfswagen. Of het nu gaat om een ZZP’er of een wagenpark met meer dan 100 auto’s, onze missie is het op milieuverantwoorde wijze bieden van zorgeloze mobiliteit tegen een zo gunstig mogelijke kilometerkostprijs.'
Brabantse gastvrijheid
Nefkens onderscheidt zich niet alleen vanwege zijn producten, diensten en vakkennis, maar ook door zijn gemoedelijke en persoonlijke aanpak. Met 23 landelijke vestigingen, waarvan vijf in de regio (’s-Hertogenbosch, Eindhoven, Best, Veldhoven en Valkenswaard), zit er altijd een Nefkens autodealer bij de klant in de buurt. 'Wij houden van de Brabantse gastvrijheid. Een kopje koffie, een krantje en een gezellig praatje. Mensen worden hier warm onthaald', vertelt Savelsbergh. Inmiddels werkt deze zakelijke duizendpoot al 40 jaar bij Nefkens, net zo lang als het bedrijf al aan de Rietveldenweg gevestigd zit. Volgens hem is een goed klantencontact essentieel: 'Voor bedrijven is niet alleen de prijs belangrijk. Een juist advies op maat, een goede aftersales en het houden aan de gemaakte afspraken, kan vaak doorslaggevend zijn.' Kuijs voegt daar tot slot aan toe: 'Emile weet dit als geen ander. Door onder andere zijn lange dienstverband is hij een begrip en een vertrouwd gezicht in de regio. Er zijn maar weinig organisaties die zoveel kennis en ervaring in huis hebben.'