Eeterij De Dungense Brug: Drive zonder de rem erop

Een schoon toilet duidt op een schone keuken. Verse bloemen op een verse keuken. Pure aandacht voor de gast op een pure keuken. Vers, schoon en puur, de fundamenten van een goede horecazaak.


Uitgave: Mei-Juni 2015
Thema’s: Horeca Restaurant Bedrijfshuisvesting Hospitality Meeting management & horeca

Daarna is het zaak om gasten te blijven verrassen. Het verrassingseffect is essentieel voor de groei van een bedrijf. Soms zit het ‘m in de kleine dingen. Andere keren gaat het er wat rigoureuzer aan toe. Dat laatste was zeer zeker het geval toen Eeterij De Dungense Brug net voor Pasen en amper vijf jaar na de vorige restyling, een compleet nieuw jasje aangemeten kreeg. ‘Die drang om te bewegen zit in ons DNA. Dynamiek kenmerkt ons ondernemerschap. We hebben nooit het gevoel dat we klaar zijn. Integendeel, we denken altijd dat het nóg iets beter kan. Dat de lat nóg iets hoger kan. Er zit geen rem op onze drive.’

De puzzel compleet
Met deze visie en gedrevenheid bouwden Raymond van Zon en Marjon Schellekens hun Eeterij De Dungense Brug uit tot een begrip in de regio. Als jonge twintigers begonnen ze samen het restaurant aan de gelijknamige brug. Inmiddels (21 jaar verder) weten zowel zakelijke als particuliere klanten de Eeterij steeds makkelijker te vinden. Dat is niet zo verwonderlijk. Men weet er zich immers verzekerd van een huiselijke sfeer, een goede keuken tegen een betaalbare prijs, een gevarieerde menukaart en vriendelijke service met een welgemeende glimlach. ‘Als die puzzelstukjes de puzzel volmaken, kun je zeggen dat je een goed bedrijf hebt’, stelt Raymond.

Klant is koning
‘En als je een goed bedrijf hebt, moet je er ook zuinig op zijn’, gaat Marjon verder. ‘Het betekent dat de beleving van de gast in alles voorop moet staan. Ga niet uit van je eigen wensen maar leef je in de ander in. De klant is écht koning. Zorg dat hij zich ook zo voelt! Behandel iedereen bovendien met dezelfde egards. Bedenk dat elke gast bewust voor jouw zaak heeft gekozen. In ons geval betekent het dus dat iemand de auto heeft genomen en vier andere restaurants is voorbijgereden om hier te komen eten. Dan is het toch logisch dat je er alles aan doet zodat hij zich hier thuis voelt? Dat gevoel willen we met dit nieuwe interieur onderstrepen.’ 

< Alle thema's