Harriët Strik en Chantal Grouls waren er zowel persoonlijk als professioneel klaar voor. Bovendien liet de lokroep van het ondernemerschap zich niet langer smoren. Het was tijd om zelf de bakens te verzetten, een visie te bepalen en een strategie uit te zetten. Dus begonnen de voormalige collega’s op 1 maart jl. met hun eigen kantoor: GS Advocaten.
De meest ruime zin
‘We kiezen bewust om niet van alles een beetje te doen, maar alleen datgene te doen waar we goed in zijn’, begint Harriët. ‘Dat is meedenken met de ondernemer en hem of haar ondersteunen bij arbeidsrechtsrechtelijke kwesties in de meest ruime zin van het woord. We hebben allebei een jarenlange expertise in het proactief adviseren en juridisch begeleiden van zowel de MKB’er als de multinational.’ ‘Binnen het domein
van het arbeidsrecht is Harriët vergaand gespecialiseerd in het sociaal zekerheidsrecht, terwijl ik me ook met het privacyrecht bezighoud’, voegt Chantal eraan toe.
Complementair
‘Aan onze samenwerking ging uiteraard het nodige overleg vooraf, maar we hadden meteen het gevoel op één lijn te zitten. Dat gevoel wordt gevoed door een jarenlange intense samenwerking. We kennen elkaar goed. Zijn allebei zeer gepassioneerd in ons vak en zijn letterlijk dag en nacht beschikbaar. We stellen hoge eisen aan ons werk
en focussen op bruikbare oplossingen voor de cliënt. Hoe we elkaar typeren? Chantal is doortastend en zeer scherp, dat typeert haar’, meent Harriët. ‘Harriët stroopt de mouwen op en is direct’, aldus Chantal.
Beheersbaar
De bewuste keuze voor de nichemarkt en het hanteren van de nieuwe advocatuur, vormen de kracht van GS Advocaten ‘Ook in de advocatuur vragen cliënten steeds vaker om een vooraf budgettering van hun juridische kosten. We proberen die kosten zoveel mogelijk op voorhand beheersbaar te maken, zonder dat dit ten koste gaat van de geleverde kwaliteit. Zo werken we onder meer met abonnementsvormen en bieden we producten tegen een vaste prijs, zoals een loonsanctiecheck, privacyscan of arbeidscontractscan. Met het samenbrengen van die twee componenten, kwaliteit en kostenbeheersing, zijn we vrij uniek in de markt. Die combinatie vormt onze kracht’, besluit Chantal Grouls.