Rianne de Brouwer is commercieel directeur bij deze opleider en bemiddelaar. Ze bevestigt: ‘We doen veel: opleiden, uitzenden, payrolling en re-integreren, maar al onze diensten bevinden zich op het snijvlak van HR en logistiek.’ The Knowledge bedient zowel directies als mensen op de logistieke werkvloer. Groot enthousiasme klinkt door als ze vertelt: ‘Bij iedere opdracht vormen de talenten van mensen het uitgangspunt. Dat geldt bij ons intern ook. Onze mensen zijn het succes achter het bedrijf. Accountmanagers en trainers hebben vaak al jarenlang contact met onze klanten. Wij benutten hun talenten door talentanalyses af te laten nemen door onze eigen geaccrediteerde werknemers.’ Met als resultaat zelfsturende teams, mensen die entrepreneurs worden. ‘Wij werken met plezier, doordat we in onze kracht staan. Dat is heerlijk.’
Talentanalyse
The Knowledge mag grote bedrijven zoals Fuji, Unilever en Shell tot haar klanten rekenen, maar werkt ook voor logistiek dienstverleners zoals Hartog en Bikker. Deze laatste nam enkele jaren geleden 90 man over van een bedrijf in de post en logistiek. Een ingewikkelde exercitie, want hoe plaats je ineens zoveel mensen in een nieuwe job? ‘Wij hebben van al die mensen de talenten in kaart gebracht met behulp van een talentanalyse in combinatie met vaardigheidstesten en een capaciteitentest. Vervolgens hebben we op basis van teamanalyses bepaald wie op welke afdeling het best zou passen.’ Er zijn mensen omgeschoold en The Knowledge bood tevens de mogelijkheid tot outplacement en om via werving en selectie nieuwe mensen aan te trekken. De Brouwer vult aan: ‘Met als resultaat dat ieder persoon tot zijn recht komt en bedrijf en medewerkers bruisen van de energie en teamspirit.’
Navigeren tussen belangen
In haar werk moet ze rekening houden met verschillende belangen. ‘De afdeling logistiek
gaat voor kwaliteit en effi ciency, HR kijkt vooral naar de mensen en directies hebben als voornaamste belang de koers te volgen waarbij kostenbesparing een belangrijke pijler is. We proberen hier een win-win-win-situatie te creëren door te navigeren tussen deze belangen. Daar slagen we in, mede dankzij onze jarenlange ervaring op alle niveaus.’