Vos Autobedrijven telt naast Waalwijk nog zes vestigingen in Brabant. Onder de crisis heeft de firma niet ernstig geleden. Sterker nog, in 2013 onderging het bedrijf een complete metamorfose. ‘Er wordt vaak onterecht gedacht dat je duurder uit bent bij een merkdealer dan bij een fastfitter of universeel garagebedrijf. Onze vaste klanten weten dat gelukkig. Zij zijn dan ook erg loyaal: sommigen al meer dan 45 jaar.’ Het behoort bij Vos ook tot de kernwaarden de klant te behandelen zoals je zelf zou willen worden behandeld. Om succesvol te zijn in aftersales moet de klant weten waar hij aan toe
is. ‘Wees hierbij persoonlijk. Doe wat je zegt dus kom altijd je afspraken na.’
Gunfactor
Over het tumult rondom het centraliseren binnen de autobranche heeft hij een heel andere visie. ‘Veel dealers denken daar meer rendement uit te halen. Ik geloof daar niet in. Autobedrijven die financieel krachtig zijn en een goed marktaandeel hebben, blijven gewoon bestaan. Daar ben ik van overtuigd. Een degelijk klantenbestand, persoonlijke benadering, kwaliteit leveren en een grote gunfactor hebben de grootste overlevingskans: een goede vent maakt de tent.’
Betrokkenheid
Vos hecht veel waarde aan een goed geolied team. ‘Daar draait het bedrijf op. Ook maatschappelijke bewustwording hoort daarbij. Winst maken is belangrijk, maar er is meer
in het leven. Je steentje bijdragen aan de samenleving bijvoorbeeld. We zijn dit jaar hoofdsponsor van Memories & Dreams, een groots muziekspektakel in Waalwijk ten behoeve van het goede doel. Een geweldig initiatief. Die maatschappelijke betrokkenheid hoort echt bij ons.’
Familiegenootschap
Een paar keer per jaar komen verschillende Brabantse familiebedrijven bij elkaar om verbindingen te leggen en elkaar te inspireren. Hij is erg enthousiast over zijn lidmaatschap bij het zogenaamde Brabants Familiegenootschap. ‘Het is mooi om ideeën te delen en kennis over te dragen. Het schept een band. Dat hoop ik ook door te geven aan een eventuele vierde generatie.’