Waarom weten recruiters haar steeds te vinden? ‘Mijn grootste kracht is mijn enthousiasme voor het product. En dat enthousiasme werkt blijkbaar aanstekelijk’, zegt Marjolein van der Vleuten. Die bezieling koppelt ze aan een tomeloos streven naar de ultieme gastvrijheid en klantgerichtheid. ‘Ik heb de hogere hotelschool gevolgd. Sinds mijn allereerste job in het hotelwezen sta ik elke dag op met de gedachte: ‘Ik ga vandaag iemand een vijfsterren -moment bezorgen. Ik ga zorgen dat mijn gast of klant zo tevreden mogelijk is’.’ Sinds 1 februari doet ze dat dus voor de zakelijke klanten van The Adventure ‘s-Hertogenbosch.
Blitse velgen
Wat heeft zijzelf met auto’s? Duikt ze gepassioneerd onder de motorkap? ‘Niet echt’, lacht Marjolein. ‘Ik heb vooral iets met automérken. Jaguar en Land Rover zijn merken met een rijke historie. Merken om trots op te zijn. Ze hebben een bijzondere uitstraling. En die uitstraling wil ik laten werken in het voordeel van bedrijven en ondernemers. De uitstraling is immers bepalend. Een auto moet een doel dienen. Passen bij wat iemand nodig heeft. Als je 60.000 km per jaar rijdt, heb je bijvoorbeeld meer aan een luxe type stoel dan aan blitse velgen. En als je klanten het minder makkelijk hebben, past een zekere ingetogenheid eerder dan opvallende luxe. Het is dus zaak goed te luisteren naar wat de klant wil. En duidelijk te krijgen wat ze willen uitstralen.’
Eerlijk zijn
Hoe reageren de bedrijven die ze inmiddels heeft gecontacteerd? ‘Erg leuk! Ik vertel hen eerlijk wat ik voor hen kan betekenen. En geef bijvoorbeeld meteen aan dat technische kennis niet bepaald mijn sterke kant is. Voor advies over het vermogen van een auto hoeven ze niet bij mij aan te kloppen. Wat dat betreft verwijs ik hen graag door naar mijn collega’s hier in huis. Maar ik kan hen wel helpen met de optimale invulling van hun mobiliteitsbehoeften. Zowel nu als op de lange termijn. Het bieden van passende mobiliteitsoplossingen omvat namelijk zoveel meer dan het leasen van een auto. Het gaat ook over de vorm van financiering. Wat is het aantrekkelijkst voor de ondernemer? Hoe ziet de bedrijfspolicy eruit? Welke functiegroepen rijden in welke categorie auto’s? Wat in geval van immobiliteit? Is er behoefte aan experience days voor medewerkers? Of volstaat een aantal proefritten? En welke nieuwe vormen van mobiliteit zijn het overwegen waard?’
Inductieplaten
Vooral dat laatste is een materie waar Marjolein graag induikt. ‘Moeten we meer denken aan car sharing? Of volop gaan voor elektrische auto’s? Heeft inductieladen de toekomst? Er zijn nu al inductieparkeervakken; in de toekomst komen er misschien wel hele inductierijstroken op de snelweg. Wordt onze auto een multifunctioneel apparaat? En fungeert hij dan als één grote accu op de oprit van je huis of bedrijf? De evolutie van mobiliteit boeit me enorm. Zeker in combinatie met het aspect ‘duurzaamheid’. Ik vind het belangrijk om de klant nu al mee te nemen in dat verhaal. Hoewel ik ook denk dat brandstof en elektrisch rijden nog een hele tijd naast elkaar zullen blijven bestaan. Want al willen we graag duurzaam zijn, we genieten ook van het geluid van een mooie V8-motor.’
Haalbaar & wenselijk
The Adventure ‘s-Hertogenbosch is één van de vijf Jaguar- en Land Rover-dealers in Nederland die een accountmanager business hebben. ‘Het typeert de vooruitstrevendheid van deze dealer’, vindt Marjolein. ‘Uiteraard hebben ze vooraf de haalbaarheid van deze functie onderzocht. Uit het onderzoek bleek ook de wenselijkheid ervan. Anders gezegd, de behoefte aan iemand die denkt in mobiliteitsoplossingen voor bedrijven. Ook de komst van meer aantrekkelijke modellen voor de zakelijke markt, zoals de volledig elektrische Jaguar I-PACE, maakt de functie haalbaar en wenselijk.’
Missie geslaagd
Ze wil allesbehalve de spreekwoordelijke excuustruus of paradepaardje zijn. ‘Het gaat er immers niet om dat The Adventure gekozen heeft voor een vrouw als accountmanager voor de zakelijke markt. Het gaat erom dat er een nieuwe afdeling Fleet & Business Sales in het leven is geroepen. En dat ik het vertrouwen heb gekregen om die afdeling vorm te geven. Ik heb wat dat betreft volledig carte blanche gekregen. Ik vind het dan ook mooi dat ik de gelegenheid krijg om te laten zien wat ik kan.’ Ambities heeft Marjolein genoeg. ‘Ik hoop dat ik het zo ver kan brengen dat deze afdeling op een bepaald moment versterking nodig heeft en er iemand bijkomt. En dat ik Jaguar en Land Rover kan laten uitgroeien tot het voorkeursmerk van de zakelijke markt in de regio ‘s-Hertogenbosch.’ Tot slot de vraag wie zij als de ideale klant ziet? ‘Dat is iemand die denkt te weten wat hij wil maar er na een gesprek met mij achter komt dat hij het op die manier nog niet had bekeken. Iemand die aangeeft dat hij het fijn vindt dat ik meedenk. En die openstaat voor de toegevoegde waarde van het beleven van onze merken.’
Tekst: Gerda Baeyens
Fotografie: Marloes Kemps