Maaspoort Sports & Events: Voor ondernemers die 'DOEN'

Wie 26 januari 2010 niet in zijn agenda blokkeert, zal dit naderhand ongetwijfeld betreuren. Het eerste BOB evenement van het jaar belooft namelijk onvergetelijk te worden. Onder meer Jort Kelder én een rode stoel zullen die dag prominent aanwezig zijn. Bovendien zal Maaspoort Sports & Events weer verrassend veelzijdig blijken.


Uitgave: Nov-Dec 2009
Thema’s: Businessevent Samenwerking

Twee maanden voor ‘D-Day’ zijn MSE en haar partners volop bezig met de invulling van het BOB Congres annex-Borrel. Het is immers de bedoeling de genodigden een perfecte mix van ontspanning en inhoud te bieden. Samen willen de negen (hoofd)sponsoren tonen wat mogelijk is als je op dezelfde golflengte zit en de handen ineen slaat. 

Pracht van een ruimte
Volgens Jeannette van Hirtum, marketingverantwoordelijke van Maaspoort Sports & Events, wordt het een bijzondere beleving in een bijzondere omgeving. “Wij hebben een prachtige ruimte die perfect aansluit bij de wensen van de klant ongeacht het evenement of de gewenste sfeer. Het is ongelooflijk wat de juiste opstelling en de juiste aankleding kunnen doen. In oktober fungeerde de zaal bijvoorbeeld als ashram voor de nieuwe knuffelgoeroe Moeder Amma maar ook als speelveld voor een zaalvoetbalinterland en als rommelmarkt. Een week voor dit interview hield de Rabobank er nog zijn ledenvergadering en trad zangeres Do op. En een paar dagen later droeg bisschop van de Hende er een mis op voor meer dan 2000 katholieke jongeren. Over veelzijdigheid gesproken! Wij hebben trouwens onlangs het eerste nummer van onze digitale nieuwsbrief verstuurd. Daarin staat kort en prettig - in woord en beeld - beschreven wat allemaal in ons complex heeft plaatsgevonden en wat er op de agenda staat. Lezers kunnen dus gratis en vanuit hun luie stoel al onze evenementen en sportmanifestaties volgen', grapt Jeannette. 'Het enige wat ze hoeven te doen is naar onze website gaan en klikken op ‘nieuwsbrief’.'

De koppen bij elkaar
'Bij een vlekkeloos georganiseerd congres en een gezellige borrel komt meer kijken dan alleen een prachtige ruimte', gaat Jeannette verder. 'Conditio sine qua non voor het welslagen van een manifestatie zijn uiteraard een boeiend programma, interessante sprekers en veel gasten. Op logistiek vlak moet je aandacht besteden aan een podium, de juiste belichting, een goede geluidsinstallatie, flyers, uitnodigingen, een sfeervol decor, beveiliging, verkeersregelaars enzovoort. Het betekent een hoop verantwoordelijkheden en een niet gering prijskaartje. Daarom hebben Marc (Ghering) en ik een aantal vaste en nieuwe partners benaderd met de vraag om als medeorganisator (lees: sponsor) op te treden. Zowel Finntax als PROFI-SEC Security Group, BibloVan- Gerwen, Unlimited Vision & Sound, Mobipro/TimeSystem en Sfeerdecor.nl/Frog & Friends Group zijn op onze uitnodiging ingegaan. Daar zijn wij erg blij mee. Zij vertellen graag wat hun bijdrage inhoudt', besluit Jeannette.

Finntax
Samen met Maaspoort Sports & Events is Finntax Communicatie & Innovatie de trekker en hoofdsponsor van dit BOB evenement. Onder het motto ‘Optimale bereikbaarheid is voor ons vanzelfsprekend’ staat Finntax bekend om haar totaaloplossingen op het vlak van telecommunicatie. 'Wij leveren telefooncentrales, hardware en abonnementen voor mobiele telefonie, en koppelen vaste en mobiele telefonie aan elkaar', vertelt Robbert van Hagen. 'Het profiel van de MKB-ondernemer past eigenlijk perfect bij ons product en onze dienstverlening. Met onze producten beschikt de ondernemer onderweg over dezelfde faciliteiten als op kantoor. Hij kan altijd alert en klantvriendelijk reageren op de markt, en tegen een voorspelbaar kostenplaatje.' Op de vraag waarom Finntax in de organisatie van het BOB Congres is gestapt, antwoordt Laura van de Rijke: 'Wij willen graag van de gelegenheid gebruikmaken om ondernemend ’s-Hertogenbosch nader te laten kennismaken met Finntax. Sinds anderhalf jaar opereren wij als ‘Finntax’ (voorheen Trustcon en Vitec) in onze vestiging aan de Afrikalaan; daarnaast hebben we ook andere vestigingen waaronder een in Raamsdonksveer. Hierdoor heeft Finntax al een stevige reputatie opgebouwd in Zuid-Nederland. Tijdens dit congres willen wij ons graag presenteren aan het regionale MKB. Wij hebben ervoor gekozen om dat niet te doen aan de hand van een praatje over onze producten of dienstverlening. Integendeel, samen met Maaspoort Sports & Events zijn wij gaan nadenken over hoe we de bezoekers van het congres een prettige en zinvolle middag kunnen bezorgen.'

                                 Pagina 9 - Maaspoort Sports & Events

Het programma
'Op 26 januari ontvangen wij u graag om 15.30 uur in de foyer van Maaspoort Sports & Events. Het congres zal worden geopend door Jort Kelder. Met zijn programma’s als ‘Dragon’s Den’ en ‘Bij ons in de BV’ is hij de aangewezen persoon om een congres over vernieuwend ondernemen te leiden. Hij biedt die dag drie ondernemers een ‘stoel’ aan en de kans om hun verfrissende kijk op 2010 te toetsen aan de zaal en aan zijn eigen kritische mening. Het enige wat u als ondernemer hoeft te doen is uw ‘pitch’ te deponeren op www.finntax.nl/DOEN en in honderd woorden vertellen waarom u een plek op deze stoel verdient en hoe u uzelf wilt presenteren aan ongeveer 800 ondernemers. Het gaat hierbij om een nieuw idee, product, dienst of een nieuwe marktbenadering waarmee u succes denkt te behalen in 2010. Uit alle pitches worden er drie geselecteerd en deze auteurs krijgen tijdens het congres het woord. Daarna oordeelt de zaal bij stemming wie de meeste kans op succes heeft. De winnaar wint niet alleen eeuwige roem, maar ook een mooie prijs', lacht Robbert. 'DOEN dus!'

PROFI-SEC
Naast een hoofdsponsor zijn natuurlijk ook een aantal ‘gewone’ sponsoren nodig. Een van hen is PROFI-SEC Security Group, preffered partner van Maaspoort Sports & Events. De kernactiviteiten van dit bedrijf bestaan uit het leveren van beveiligingsdiensten en facilitaire ondersteuning in de breedste zin van het woord. Daarbij gaat het om een aantal werkmaatschappijen, elk met hun eigen expertise in de markt. 'Wij zorgen voor de beveiliging van uitgaansgebieden en -gelegenheden, voor beveiliging en crowd control tijdens evenementen en voor objectbeveiliging,' vertelt Sales Manager Jouri Wittens. 'Onze werkmaatschappij ‘Services’ levert onder meer garderobemedewerkers, receptionisten, hostesses en parkeerstewards. Wij zoeken altijd samen met de klant naar de ideale invulling van onze diensten. Vanuit een one-stop-shop-visie willen wij dat zij bij ons terechtkunnen voor meer dan alleen maar de invulling van hun beveiligingsbehoeften.' Wittens voegt er nog aan toe dat Maaspoort Sports & Events voor hen dé ideale partner vormt. 'Onze polyvalente dienstverlening past perfect bij hun veelzijdigheid. Op 26 januari zullen wij ervoor zorgdragen dat de genodigden vanaf de toegangsweg tot de entree op een gastvrije manier onthaald worden door onze professionele verkeersregelaars. Daarna nemen de hostesses en de beveiliging het over.'

BibloVanGerwen
Uitnodigingen en flyers van het congres worden verzorgd door drukkerij Biblo- VanGerwen. Dit multimediale bedrijf gelijkstellen aan een klassieke drukkerij zou een regelrechte aanfluiting zijn. BibloVanGerwen kijkt namelijk ‘over de grenzen heen’; dit is niet voor niets het motto van de Bossche drukkerij. 'Wij verzorgen de complete communicatieketen voor bedrijven, van concept tot strategie en van websites tot manuele verwerking en mailing', vertelt Bart van de Kerkhof. 'Daarbij hebben we nog meer dan al het geval was aandacht voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Het betekent dat we bijvoorbeeld streven naar milieuvriendelijke technieken, een beperking van transportbewegingen, reductie van afval en een milieubewuste keuze van onder meer papier en inkten. Die zaken hebben wij hoog in het vaandel staan en dat willen wij graag onder de aandacht brengen.' Van de Kerkhof voegt er nog aan toe dat hij Maaspoort Sports & Events een schitterende evenementlocatie vindt. 'Hier kun je voor grote groepen toch een gemoedelijke sfeer creëren, en dat is allesbehalve vanzelfsprekend.' 

                Pagina 10 - Maaspoort Sports & Events

Unlimited Vision & Sound
Een loepzuiver geluid en perfecte belichting horen uiteraard ook bij een evenement. Als preferred supplier van Maaspoort Sports & Events zullen Pascal van Engelen en zijn medewerkers dit aspect van het BOB Congres en de daaropvolgende BOB Borrel, voor hun rekening nemen. 'Het geeft ons de perfecte gelegenheid om te laten zien wat wij kunnen. Met het congres én de daaropvolgende borrel komen namelijk onze twee hoofdactiviteiten aan bod: enerzijds presentatie- en congrestechniek en anderzijds evenementen- en showtechniek. Het fijne aan de samenwerking met Maaspoort Sports & Events is dat ook zij te maken hebben met die tweeledigheid.' Pascal wil ook nog kwijt dat Unlimited Vision & Sound voor bedrijven ook de permanente geluids- of lichtinstallatie kan verzorgen. 'Wij zijn flexibel, betrouwbaar en betrokken', besluit hij.

Mobipro & Timesystem
Deskundig in effectief en efficiënt werken, wilden ook Mobipro en TimeSystem niet ontbreken in het rijtje van sponsoren. Een financiële sponsoring zit er sowieso in maar wellicht kan zijn bedrijf ook nog een concrete bijdrage leveren, stelt Senior Salesconsultant Rob Janssen. 'Wij zijn gespecialiseerd in tijd- en projectmanagement. Bij TimeSystem vertaalt zich dat in trainingen en papieren planningssystemen; bij Mobipro in het leveren van softwarematige diensten. Daarnaast kunnen klanten bij Mobipro eveneens terecht voor consulting. Wij werken desgewenst voor hen een totaalconcept uit met betrekking tot time- en projectmanagement: vanaf het scannen van de situatie en de analyse ervan, tot de adviesverlening en implementatie.' Wat Janssen van het BOB evenement verwacht? 'Mooie en interessante ontmoetingen met de lokale ondernemers.'

Frogs & Friends Group
En last but not least is er natuurlijk ook nog het sfeeraspect. Rob van Niekerk van Frogs & Friends neemt dit onderdeel voor zijn rekening. 'Ik wil evenementen en bijeenkomsten tijdelijk een heel bijzondere sfeer meegeven', begint Rob enthousiast te vertellen. 'Wat de opdrachtgever wil, voer ik uit. Zij het overgoten met mijn saus van creativiteit en steeds weer met oog voor de esthetiek.' Rob vindt het een prachtige uitdaging om van de ‘MSE-sportzaal’ een tijdelijke balzaal te maken. 'Een groter contrast kun je je eigenlijk niet voorstellen. Wat ik bij die transformatie zoal in gedachten heb? Eerst en vooral het verrassingseffect! Het gaat vaak om kleine details die ogenschijnlijk onbelangrijk zijn. Let wel, het product op zichzelf moet uiteraard goed zijn, maar het gevoel daaromheen is minstens even belangrijk. Stel dat je de keuze hebt tussen een diamanten collier verpakt in een plastic zakje of een drie-euro armband verpakt in een doosje met strik. Denk je dan niet dat de sfeer en de verpakking doorslaggevend zullen zijn?' En met die retorische vraag laten we Maaspoort Sports & Events en haar partners verder brainstormen over het BOB Congres en de aansluitende BOB Borrel. Het maakt ons in elk geval meer dan benieuwd naar de invulling van Business ontmoet Business op 26 januari 2010. U niet?

< Alle thema's