Error loading MacroEngine script (file: AdsSky.cshtml)

Imagemakers: Mogelijkheden genoeg, ook nu

Jan Lommers, strategic director van reclamebureau Imagemakers, zit niet stil. Juist in crisistijd is hij op zoek naar nieuwe mogelijkheden, zoals het aanspreken van de lokale en startende markt en een intensieve samenwerking met communicatiebureau IZO.


Uitgave: Nov-Dec 2012
Thema’s: Reclame

Hoe halen we meer rendement uit onze omzet? Hoe bereiken we onze doelgroep in een overvolle markt? Welke communicatiemiddelen passen bij mijn product? Zomaar een greep uit de vragen die klanten dagelijks aan Imagemakers stellen. Het zijn de bekende communicatievraagstukken, maar in crisistijd zijn ze nog urgenter. Jan Lommers: 'Voor veel klanten is het zelfs essentieel om de koers drastisch te wijzigen, wil het bedrijf zijn bestaansrecht behouden. Maar juist dan is Imagemakers op zijn best. Mits de klant ook echt bereid is om zijn business bij te sturen. Als dat zo is, gaan we ervoor: het kan en moet nóg beter dan de klant zelf voor ogen heeft.'

Positief in de retail
De retail sector is het belangrijkste terrein van Imagemakers. 'Onze specialisatie is strategische merkcreatie én -activatie in de retailwereld. Daarbij staat een multi-channel aanpak centraal', vertelt Lommers. 'Denk aan de combinatie met een webshop en direct mail. Onze vormgevers zijn dan ook sterk in zowel twee- als driedimensionale vormgeving.' Imagemakers kenmerkt zich door een positieve en professionele aanpak. Die manier van werken werpt zijn vuchten af: het gaat goed met Imagemakers. En dat terwijl de reclamebranche onder zware druk staat. Lommers: 'Ons sterke punt is inlevingsvermogen in de klant. Om vervolgens snel terug te schakelen naar de leverancierspositie die we invullen met een gezonde dosis ervaring en expertise.'

Lokale bekendheid
Inmiddels hebben al veel grote bedrijven hun naam verbonden aan het reclamebureau. Een greep uit de huidige klantenportefeuille: Philips consumentendivisies, Jumbo Supermarkten, PostNL, Kijkshop.nl en Schoenenreus. Maar ook in het buitenland timmert Imagemakers aan de weg, bijvoorbeeld voor FotoVideo uit Oslo, marktleider in Scandinavië. Toch knaagt er iets bij Lommers: 'Onze bekendheid is groter in Amsterdam en Oslo dan in Den Bosch, waar we gevestigd zijn. Graag wil ik dat Imagemakers toegankelijker wordt voor lokale en startende ondernemers. Starters hebben het al zo moeilijk. Met ons gevoel voor jong ondernemerschap willen we bouwen aan een succesvolle lancering van nieuwe merken.'

Samenwerking
Om te bouwen aan de naamsbekendheid in de regio is Imagemakers in januari 2012 een intensieve samenwerking aangegaan met IZO communicatie. Een belangrijke meerwaarde, aldus Lommers: 'De business-to-business ervaring van IZO communicatie is een welkome aanvulling op onze focus op retail branding. Bovendien realiseren we met deze samenwerking een totaalpakket met een goede prijs-kwaliteitverhouding voor de klant. Dit alles onder het motto 1+1=3, een rekensom waarmee Steve Jobs zijn merk Apple in de geschiedenisboeken heeft gezet.'

< Alle thema's