Have a nice Day: Meer grip en rendement op online activiteiten

Om klanten nog beter in hun informatiebehoefte te voorzien heeft Have A Nice Day (voorheen digibiz en Tribal Interne solutions) de app SQORES ontwikkeld. de onlangs door het online bureau gelanceerde app brengt online statistieken eenvoudig en overzichtelijk in kaart. ‘Wij willen onze klanten zo transparant mogelijk van informatie voorzien. Met SQORES gaan cijfers echt voor hen spreken. Zo ontstaat er nog meer grip en rendement op hun online activiteiten’, aldus Matthijs Verberkmoes, sales en Marketing adviseur van Have A Nice Day.


Uitgave: Nov-Dec 2013
Thema’s: Online marketing Statistieken

SQORES is het eerste online marketing dashboard dat websitestatistieken in één applicatie combineert met projectdocumentatie en marketingcampagnes. De app is door Have A Nice Day volledig in eigen huis ontwikkeld. Het idee hiervoor ontstond ruim anderhalf jaar geleden bij Matthijs. ‘Naar mijn mening ontbrak er een simpele tool waarmee je direct inzicht krijgt in je gegevens. Google Analytics biedt zeer uitgebreide informatie, maar die is niet altijd voor iedereen even inzichtelijk. Met SQORES kun je nu overal 24 uur, 7 dagen in de week vanaf je smartphone of tablet doelgericht kijken naar hoe effectief je app, site, webwinkel of online campagne scoort en hoe vruchtbaar onze samenwerking is.’

Overzichtelijk
De app, die wordt gevoed vanuit de gegevens uit Google Analytics, is volgens Matthijs zeer eenvoudig in gebruik. ‘SQORES is sportief en strak vormgegeven. Cijfers zoals het aantal bezoekers, kosten per click of conversies worden door middel van staafen taartdiagrammen simpel weergegeven. Naast het bieden van standaardstatistieken kunnen wij de app tevens geheel naar voorkeuren van de klant inrichten.’ Ook lopende projecten worden in SQORES overzichtelijk in beeld gebracht. ‘Belangrijke andere informatiebronnen zoals projectdocumenten, analyses, concepten en designs zijn hierin terug te vinden. Daarnaast kunnen we onze klanten via de app op de hoogte houden van ons laatste nieuws en informeren over wanneer zij bijvoorbeeld content moeten aanleveren.’

Hét nieuwe klantenportaal
Niet alleen klanten profiteren van SQORES, ook Have A Nice Day levert het de nodige voordelen op. Matthijs: ‘Voor ons is deze app hét nieuwe klantenportaal, waarmee we het aantal contactmomenten vergroten en onze partnerships verstevigen. Daarnaast laten we zien dat we als online marketing bureau innovatief bezig zijn en dat het werken met statistieken eigenlijk heel leuk is.’ SQORES is ook voor niet-klanten beschikbaar. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Have A Nice Day om een login te verkrijgen. Voor meer informatie zie www.sqores.nl of ga naar de App Store voor het downloaden van de app.

< Alle thema's