De Hart Transport: Topsport

‘Door bewust en gestaag mee te groeien, zijn wij uitgegroeid tot een gerenommeerde partner voor onze klanten’, vertelt Bas den Dekker, eigenaar van De Hart Transport. Samen met zijn vrouw Esther de Hart - derde generatie in het familiebedrijf - zwaait hij sinds 2001 de scepter over het transportbedrijf. ‘Alleen door met onze opdrachtgevers mee te groeien en te denken kunnen we een hoge mate van kwaliteit én flexibiliteit leveren.


Uitgave: Nov-Dec 2015
Thema’s: Transport Transport & Logistiek Transporteur Familiebedrijf

De Hart is een familiebedrijf dat al sinds 1936 hart voor transport heeft. Sinds 40 jaar is de onderneming gevestigd in Heusden, op slechts een uur rijden van belangrijke economische centra als Rotterdam, Westland en Aalsmeer. Van hieruit verzorgt De Hart de logistieke dienstverlening voor Europese opdrachtgevers in met name de bloemen- en voedingsmiddelenbranche. Bas, die volgend jaar het 80-jarig jubileum van De Hart viert, blikt niet alleen graag terug op een rijke transporthistorie, maar ook vooruit. ‘Onze drie zoons studeren nu nog, maar tonen al interesse. De liefde voor transport zit nu eenmaal in de genen.’

Last-minute
Naast een breed pakket transportdiensten heeft De Hart op- en overslagfaciliteiten met een totale oppervlakte van 5.000 m2. Ook is het bedrijf sterk in groupage naar en van Duitsland en de Benelux. Bas legt uit: ‘Dat houdt in dat deelladingen van verschillende opdrachtgevers worden samengevoegd voor verzending. Dit leidt tot een substantiële besparing op de transportkosten en is veel duurzamer.’ Opdrachtgevers kunnen tot 16.00 uur zendingen aanmelden, welke dezelfde dag nog verwerkt en verladen worden. Naast dat De Hart een gevarieerd milieuvriendelijk wagenpark biedt en over het IFS Logistics certificaat beschikt, heeft het transportbedrijf een uitgebreid distributienetwerk om aan de vraag te kunnen voldoen. ‘Vooruit plannen kan iedere vervoerder, maar onze kracht ligt in het uitvoeren van last-minute opdrachten. Daarmee spelen we in op technologische ontwikkelingen zoals automatische bevoorradingssytemen en de steeds hogere eisen van de klant.’

Verrassing
De ondernemer noemt transport topsport. ‘Iedere dag is het de vraag wat het volume wordt van die dag en hoeveel vrachtwagens we nodig hebben. Waar deze heen gaan en wat ze precies vervoeren, wordt gedurende de dag pas duidelijk. Het kan gaan om geconditioneerde producten zoals bloemen en planten, groente en fruit, maar ook droge producten als schoenen en stukgoederen. Deze dagelijkse verrassing maakt ons werk ontzettend uitdagend en dynamisch.’

Tekst: Linda Groothuijse
Fotografie: Marjo van de Peppel

< Alle thema's