Rüttchen Automotive: De klant wordt weer gezien en gehoord

Het pand, het aanbod, de medewerkers… Rüttchen Automotive 2.0 plant een ingrijpende update van de essentiële bedrijfsonderdelen. Met als doel de klant weer de aandacht te geven waarop hij recht heeft.


Uitgave: Nov-Dec 2016
Thema’s: Bedrijfshuisvesting

Tommy Derks, vestigingsmanager Den Bosch is stellig: ‘De klant moet weer op het hoogste schavot komen. De laatste jaren is klantgerichtheid er toch wat bij ingeschoten, wat onder meer te maken had met de snel wisselende directies toentertijd. Inmiddels is er weer continuïteit gekomen. Positiviteit regeert weer. Natuurlijk zijn we de familie Rüttchen erkentelijk dat zij het bedrijf ruim 75 jaar door stormen heeft geloodst. Dankzij hun inzet hebben we de crisis overleefd. Maar met de overname door Louwman en Parqui (1 juni jl.) komen er meer financiële mogelijkheden. Louwman Groep ziet duidelijk potentieel in ons en stelt ons in staat adequaat actie te ondernemen.’

Nieuwe showroom
‘Zo beginnen we in december met de bouw van een nieuwe showroom’, gaat de vestigingsmanager verder. ‘Er komt een doorgang naar het bestaande pand dat overigens volledig wordt gerenoveerd. Showroom en (after)sales komen dus weer samen, hoewel de segmenten personenwagens en lichte bestelwagens elk een eigen ingang krijgen. We denken de klus in negen tot twaalf maanden te kunnen klaren. In de tussentijd komt hier een chic tentenpaviljoen dat zal fungeren als tijdelijke showroom.’

Jong gebruikt
‘De ingreep past tevens in het besluit om uitsluitend nog lichte bestelwagens en personenauto’s aan te bieden. Ze scoren trouwens hoog bij de verkiezing ‘auto van het jaar’ (respectievelijk 1 en 2). Vrachtwagens verdwijnen uit het assortiment en maken plaats voor jong gebruikte busjes en auto’s. We zien dat daar een belangrijke markt voor is. Dat is niet verwonderlijk gezien de langdurige topkwaliteit waar het merk Mercedes-Benz voor staat.’

Afspraken nakomen
‘Het is de hoogste tijd dat klanten weer het gevoel krijgen dat ze gezien en gehoord worden’, aldus Tommy. ‘Om die belofte te kunnen waarmaken, hebben we een aantal bijkomende gekwalificeerde krachten aangetrokken. Klanten moeten voelen dat we hun opmerkingen en kritische feedback als een cadeautje beschouwen. Dat we er daadwerkelijk iets mee doen en ook vertellen wát we ermee hebben gedaan. Pas dan zijn we echt klantgericht bezig. Ik maak me hier persoonlijk sterk voor en ga graag met klanten hierover in gesprek. Ze hebben mijn mobiele nummer…’

Tekst: Gerda Baeyens
Fotografie: Arnold Reyneveld

< Alle thema's