Na vijftig jaar komt er een einde aan een tijdperk. ‘We hebben altijd met veel plezier op de Rietveldenweg gewerkt; het is een fijne en gunstig gelegen zichtlocatie. Tijdens de zoektocht naar een groter pand kwam de Hervensebaan echter toevallig op ons pad. De nieuwe locatie voldoet aan al onze eisen, is goed bereikbaar en biedt volop mogelijkheden.’ Het pand is met 3.600 m2 meer dan de helft zo groot als de huidige locatie. ‘We gaan van ‘pakhuis’ naar volwaardige showroom, waar bijvoorbeeld meer ruimte komt om gebruikte auto’s te presenteren. De komende weken gaan we intensief verbouwen volgens de laatste normen van BMW en MINI. Ook komt er een koffiebar en loungeplek voor onze klanten.’ Uiterlijk eind januari verwacht Bas definitief over te gaan naar het nieuwe pand. ‘Voor een aantal modellen geldt alleen dit jaar nog een 15% bijtelling. In december verwachten we dan ook nog een fl inke drukte, waardoor de verhuizing waarschijnlijk eind januari plaatsvindt.’
Nieuw hoofdstuk
Naast de locatie wijzigen ook de bedrijfsnaam en de marketingstrategie. ‘Bert Story is een begrip in de regio. Maar met een ander onderkomen en de naam Story ’s-Hertogenbosch willen we aan een nieuw hoofdstuk beginnen.’ MINI krijgt met een eigen showroom een prominentere rol in het verhaal. ‘MINI is een gaaf merk waar we trots op zijn; de verkoopcijfers hebben onze verwachtingen overtroffen. Het biedt dan ook meer dan alleen ‘leuke reclame- of tweede autootjes’; met de MINI Clubman wordt bijvoorbeeld een volwassen alternatief geboden voor de zakelijke rijder.’ De nieuwe slogan voor de BMW-campagnes luidt: ‘Volg uw gevoel, kies met verstand. Samen een goed verhaal.’ Bas licht toe: ‘Een BMW kun je ook elders kopen, maar het is het advies en de persoonlijke aandacht waarmee we ons als dealer weten te onderscheiden. Onze uitstraling transformeert van 1.0 naar 3.0, maar de vertrouwde gezichten en het hoge serviceniveau blijven bij Story ’s-Hertogenbosch ongewijzigd.’
Tekst: Linda Groothuijse
Fotografie: Marjo van de Peppel