Column Bert van Rooij: Nóg meer in uw straatje denken


Uitgave: Sept-Okt 2011
Thema’s: Communicatie Banken Column

Communicatie wil tegenwoordig niks meer zeggen. Als u me nodig heeft, dan belt u me even mobiel of u stuurt me een mailtje. U kunt de bank volgen via Twitter en mij persoonlijk connecten via LinkedIn. Daarnaast zijn we de bank met het meest fijnmazige kantorennetwerk. U hoeft maar een paar kilometer te rijden om een kantoor met medewerkers van de Rabobank tegen te komen. Voldoende mogelijkheden voor communicatie, marketing en lokale binding. Communicatie gaat om regelmatig face-to-face contact hebben, elkaar in de ogen kijken als je een praatje maakt en er zíjn als er iets te vieren valt, maar ook op de momenten dat het tegenzit.

Als accountmanager Grootzakelijk doe ik natuurlijk niet anders. Toch trekken we dat binnen de Rabobank breder. Zo hebben we de pas benoemde kerndirecteuren van ’s-Hertogenbosch, Heusden-Vlijmen, Rosmalen en Vught. Zij zijn ons gezicht en aanspreekpunt in de betreffende markt. Zo richt kerndirecteur Menno Lamers zijn aandacht per 1 augustus op Heusden-Vlijmen, nieuwkomer Bram van Druten doet dit in Rosmalen en ik ben, als opvolger van voormalig kantoordirecteur Susan Philips, benoemd tot kerndirecteur Vught. Dat maakt mij hét aanspreekpunt voor Vught. Ik ben dat vanuit mijn rol als vicevoorzitter van de Ondernemers-Kamer Vught ook gewend. Mijn rol als kerndirecteur oefen ik overigens uit naast mijn rol als accountmanager Grootzakelijk. Voor Den Bosch zal manager Marketing, Communicatie en Coöperatie Tanja Kliphuis zich als kerndirecteur meer op de achtergrond bezighouden met onze betrokkenheid bij de stad. Gezien de grootte en impact van de stad blijft Edgar Dissel, directeur bedrijven, met directie-voorzitter Willem Louwers actief in en bij de diverse netwerken en besturen in ’s-Hertogenbosch. Natuurlijk blijven we op persoonlijk en op bedrijfsniveau met onze accountmanagers werken zoals u dat altijd al van ons gewend bent.

Het was nodig om te laten horen dat we een bank zijn met 600 kantoren in 46 landen die wereldwijd een vertrouwd onderdeel uitmaakt van het straatbeeld. Dat we dat in de commercials doen met portretten van bankiers - waaronder ook die van onze directievoorzitter Willem Louwers - laat zien dat we het menselijke karakter steeds de boventoon laten voeren. Dat geldt ook voor het kerndirecteurschap.

Onze bank speelt reeds een zeer actieve rol in de gemeenschap door bijdragen vanuit het Coöperatiefonds en door middel van sponsoring. Zo denken wij mee in het vinden van een herbestemming voor de Petruskerk. Een recent voorbeeld is de bijdrage die de Stichting InVught ontving vanuit het Coöperatiefonds. Deze
stichting staat voor promotie van de Gemeente Vught in al haar facetten door samenhang en samenwerking. In díe zin zie ik mijn rol als kerndirecteur Vught dan ook als een uitstekende aanvulling op mijn rol als accountmanager Grootzakelijk. Omdat ik nu niet alleen een actieve bijdrage kan leveren aan een gezonde groei van een onderneming, maar ook aan een bruisend ondernemers-klimaat en een goede betrokkenheid van onze bank bij de lokale gemeenschap. 

Bert van Rooij, Accountmanager Grootzakelijk bij Rabobank ‘s-Hertogenbosch en Omstreken.

< Alle thema's