Frederiks is echt een kind van de club. Als pupil is hij bij EiffelTowers begonnen met basketballen en na een korte periode in Weert en Nijmegen heeft hij zijn sportieve carrière hier ook weer beëindigd. Toen hij werd benaderd voor de functie technisch manager twijfelde de oud-speler geen moment. 'Een kans om de ploeg op te bouwen en de jeugdopleiding te verbeteren.' Niet snel daarna werd opnieuw een beroep op hem gedaan om ook de algemene leiding op zich te nemen en ondertussen de technische uitvoering te bepalen. 'De twee functies combineren ideaal,' zegt Frederiks, 'tijdens het seizoen ben ik vooral algemeen manager en gedurende de zomer ben ik technisch bezig om de ploeg op te bouwen; het vloeit in elkaar over.'
Proactief
Nu de sportieve basis gelegd is, wordt de combinatie met het zakelijke platform geoptimaliseerd. Frederiks heeft hier een eigenzinnige visie op. 'Terwijl vroeger de zakelijke kant een noodzaak was om de sportieve mogelijkheden te benutten moet het nu in evenwicht komen; dus meer aandacht voor de commerciële potentie. Op de lange termijn komt er dan een grotere financiële ruimte, ook op sportief gebied.' Samen met Triple Double, een van de grootste sportmarketing bureaus van Nederland, creëert EiffelTowers nieuwe manieren om die kansen te benutten. 'Wij willen proactief met de sponsors aan de gang, niet alleen via een lidmaatschap van de businessclub maar met concrete zakelijke mogelijkheden voor de partners.'
Emotie
'Wij hebben als sportclub natuurlijk voordelen die anderen niet kunnen bieden. De emotie en de regionale kracht. En natuurlijk 22 keer per jaar een prachtig evenement met sensatie en entertainment. Behalve dat kunnen de leden van onze locatie gebruik maken; van de businessclub met multifunctionele ruimtes en kantoren. Als het bedrijf een keer ergens anders wil vergaderen kan dat dus hier. Tijdens wedstrijden is er een restaurant met maaltijden verzorgd door restaurants uit de stad. We willen ons echt verbinden met Den Bosch, de club ademt de cultuur en de gezelligheid van deze regio. Daarnaast werken we echt samen met de sponsors: onze website wordt een etalage voor onze zakelijke partners en we gaan in overleg hoe we elkaars kracht kunnen gebruiken. Dit allemaal zodat we er allebei beter van worden!'