VisionArt: Volwassen geworden

Al 18 jaar lang kijkt Martin Vroom (42), oprichter en directeur van Visionart, vanuit zijn kantoor uit over de Zuid-Willemsvaart. En dat is bijzonder te noemen, want het is inmiddels de vijfde locatie die het full-service reclamebureau langs het kanaal betrekt. De uitstraling van het statige pand past volgens Vroom prima bij de ontwikkelingen die het bureau heeft doorgemaakt.


Uitgave: Sept-Okt 2011
Thema’s: Social Media Marketing en communicatie

Naast het nieuwe pand en de opgefriste huisstijl heeft VisionArt ook een nieuwe pay-off: creatie en communicatie. 'Voorheen was dat reclame en vormgeving, maar dit dekte de lading niet helemaal meer. In de afgelopen jaren hebben wij samen met onze klantenkring en het personeel een bepaalde ontwikkeling doorgemaakt. We zijn nog volwassener geworden', aldus Vroom. VisionArt is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een full-service bureau. 'In goed overleg met de klant ontwikkelen we het communicatieplan, vlijmscherpe strategieën en opvallende creatieve concepten die doelgroepen in beweging brengen. Maar ook voor alleen een logo of brochure kan men hier terecht.' Tot de klantenkring van VisionArt behoren zowel midden en kleinbedrijven als grote (beursgenoteerde) ondernemingen.

Social media
VisonArt is een onafhankelijk medium bureau. 'Zowel op het gebied van online als offline marketing hebben onze zes professionals de juiste expertise in huis. Hiernaast werken wij samen met vaste ‘preferred suppliers’, zodat de kwaliteit blijft gewaarborgd. Hierdoor kunnen wij onze klant eerlijk en goed adviseren over welke middelen zij het beste in kunnen zetten om hun doel te bereiken.' Volgens Vroom kunnen veel bedrijven op het gebied van online het nodige advies gebruiken. 'De trends en ontwikkelingen volgen elkaar in een razendsnel tempo op. Onze klanten willen hierin niet achterblijven. Zo vinden wij social media een middel en geen doel. Als wij denken dat bijvoorbeeld een Facebook-fanpagina of Twitteraccount niets toevoegt aan een bedrijf, dan zullen wij dit zeker zeggen.'

Trends
Vroom verwacht niet dat drukwerk ooit zal verdwijnen, maar merkt wel dat met name online magazines en nieuwsbrieven een sterke groei doormaken. 'Het overschakelen van print naar online scheelt drukwerken verzendkosten en is minder belastend voor het milieu. Uiteraard springen wij op deze trend in door ons hierin goed te verdiepen en te investeren.' Ook een gratis CMS programma als bijvoorbeeld WordPress is standaard opgenomen in het pakket wat VisionArt te bieden heeft. 'We hebben respect voor het budget van elke klant. En soms is het uitgeven van duizenden euro’s aan het bouwen van een dure website helemaal niet nodig. Met WordPress is tegenwoordig ontzettend veel mogelijk. Ik denk dat hiervoor een grote toekomst is weggelegd.'

< Alle thema's