Column Gaby Westelaken: Glans op je werk


Uitgave: Sept-Okt 2012
Thema’s: Schoonmaakbedrijf

Als je het hebt over het promoten van je bedrijf of je producten en diensten, dan heb je het eigenlijk over glans op je werk. Laat dat nou net de kreet zijn waarmee we ons als GWS dé Schoonmaker al enige tijd profileren. Toen we ons bedrijf in een nieuw jasje staken, kozen we 'Glans op je werk' als een heel natuurlijke onderstreping voor hetgeen we als modern schoonmaakbedrijf willen betekenen.

Een glanslaagje is natuurlijk heel  aantrekkelijk. maar waar je voor moet waken is dat die glans alleen maar een cosmetisch effect heeft. In ons vak moet het werk glanzen, maar het moet vooral echt schoon zijn. Het gaat dus dieper dan het laagje aan de buitenkant. Succesvolle pr en marketing gaat denk ik dus veel verder dan het glanslaagje. Het moet de ziel van je bedrijf raken. Iets mooi oppoetsen dat het even blinkt voor in de etalage, dat is leuk. Geloof me, daar kunnen zeker wij schoonmakers van meepraten. maar dat glanslaagje verhult maar voor even de ware aard van je bedrijf. Goede  communicatie en marketing werkt aan dat glanslaagje zonder de binnenkant te vergeten. Glanzen dus, niet om te verhullen, maar juist om te versterken. Je bedrijf verkopen met valse glitter en glamour werkt altijd maar voor even. uiteindelijk moet je gewoon goed werk leveren. Dat is de basis. Dat werk moet natuurlijk wel verkocht worden: be good and tell it, fluisteren de pr-adviseurs ons in.

Niet te bescheiden zijn, maar ook geen valse verwachtingen kweken. Dat geldt eigenlijk ook voor de bossche regio waarin we met z'n allen functioneren. Ik heb er echt geen moeite mee dat de stad er van alles aan doet om zich op de kaart te Gaby Westelakenzetten. We scoren goed op de landelijke ranglijstjes. Dat kost tijd, energie en euro's. Het Jeroen Bosch jaar in 2016, bijvoorbeeld. Geen probleem als je het als een investering ziet. Een verantwoorde investering voor de stad en iedereen die daar leeft en werkt. Je nek uitsteken, laten
zien dat je er bent, het imago van je stad flink oppoetsen, dat is prima. laten we er met z'n allen voor zorgen dat de glans duurzaam is. En als schoonmakers weten we dat die uiteindelijk voor continuïteit en toekomst zorgt.

Gaby Westelaken. GWS dé Schoonmaker.

< Alle thema's