Bert story: dealer met gevoel voor zaken

Bij Bert Story ‘s-Hertogenbosch staat er een hoop te gebeuren. Zo wordt op 5 oktober de BMW 4 serie geïntroduceerd en volgen op 16 november gelijktijdig de grensverleggende BMW i3 en de nieuwe BMW X5. Daarnaast zijn de servicediensten van Connected- Drive met hoogstaande technologische en additionele functies uitgebreid. Maar daar stopt de innovatie van BMW niet: de medewerkers van Bert Story worden getraind volgens het programma ‘from Great to Excellence’.


Uitgave: Sept-Okt 2013
Thema’s: Mobiliteit Transport Autobedrijf

Ondanks de crisis is het voor BMW en MINI-dealer Bert Story een goed jaar. Hoe verklaart directeur Bas van Hout dit succes? ‘BMW heeft een zeer breed modellenprogramma met keuze uit meer dan twintig modellen. Daarnaast is BMW het meest groene en innovatieve premium merk.

Persoonlijke butler
Eén van deze technologische hoogstandjes is ConnectedDrive. De intelligente koppeling van online services, assistentiesystemen, callcenter services en oplossingen voor de integratie van smartphones ondersteunt BMW bestuurders onderweg. Bas: ‘Onlangs is deze dienstverlening uitgebreid met additionele functies zoals de Personal Assistent Service. Deze Nederlandssprekende ‘persoonlijke butler’ assisteert 24 uur per dag: van restaurantadvies tot het reserveren van een hotelkamer.’ Standaard is nu elke nieuwe BMW uitgerust met de Emergency Call. ‘Dit intelligente systeem verzendt bij een ongeval automatisch een noodoproep naar het BMW Callcenter. Via een geïntegreerde SIM-kaart krijgt het BMW Callcenter gedetailleerde gegevens door, zoals de exacte positie van de auto en informatie over het letselrisico van de inzittenden. Het Callcenter schakelt vervolgens de benodigde hulpdiensten in.’

Verwachtingen overtreffen
De slogan van Bert Story luidt: ‘Dealer met gevoel voor zaken’. Bas legt uit: ‘We willen dat klanten een goed gevoel aan een deal overhouden. Onze medewerkers weten hoe ze klanten moeten benaderen en wat hen beweegt. Zij maken het verschil. Daarom vinden we het belangrijk om in onszelf te blijven investeren en onze service naar een nog hoger niveau te tillen. Met het nieuwe trainingsprogramma willen we niet alleen aan de verwachtingen van de klant voldoen, maar deze ruimschoots overtreffen.’ Volgens Bas is het zeker de moeite waard om de showroom te bezoeken. ‘De elektrisch aangedreven i3 pronkt hier binnenkort, waarvoor tot eind van dit jaar 0% bijtelling geldt. Kom ons complete programma bewonderen en profiteer dit jaar nog van 20% bijtelling op diverse modellen.’

< Alle thema's