Story ‘s-Hertogenbosch: Secret Story

Tijdens de terugvlucht van vakantie kruiste het zijn gedachten: ‘We hebben nog nooit zo’n goed jaar gehad. Hoe komt het dat wij zo goed presteren ondanks de onrust in de branche? Wat is het geheim van ons succes?’


Uitgave: Sept-Okt 2019
Thema’s: Mobiliteit Automotive Autobedrijf

‘Ik vroeg me af of en in hoeverre onze kernwaarden daadwerkelijk bijdragen aan het hogere doel. We stellen dat we oplossingsgericht, betrokken, bereikbaar, creatief en proactief zijn. Blijkbaar voelen en ervaren onze klanten dit ook zo’, zegt Bas van Hout, directeur van Story ’s-Hertogenbosch.

Menselijk
‘Bij het overdenken van ons succes besefte ik eens te meer dat alles staat of valt met je medewerkers. Je kunt overal een BMW of MINI kopen, maar mensen maken het échte verschil. Hun betrokkenheid, vakkundigheid en meedenken met de klant zijn de onderscheidende factor. Dat zal de komende jaren nog meer het geval zijn. De toekomst is persoonlijk. Klanten willen de menselijke maat. Ze willen gezien en gehoord worden.’

Gevoel
‘We zijn experts in ‘geweldig’. We zijn goed in service en toegevoegde waarde. Daar ligt ook het grote verschil met een merk als Tesla. De aanschaf daarvan is sterk fiscaal gedreven. De ratio overheerst. Het gevoel ontbreekt. Dat is jammer. Bovendien verloopt alles online. Na de aankoop heb je verder met geen mens te maken. Er is geen dealer bij wie je even kunt binnenlopen. Onze klanten zien ons als de bereikbare dealer met gevoel voor zaken. De gesprekspartner die samen met hen tot de beste deal en beste oplossing komt. Wij zorgen dat klanten hun gevoel kunnen volgen en met verstand kunnen kiezen.’

Gewild
Over het uitzonderlijk goede jaar zegt hij: ‘De verwachting is dat Story ’s-Hertogenbosch dit jaar de 1000 eenheden haalt. Het brede en gevarieerde aanbod maakt BMW en MINI erg gewild. De modellen zijn aantrekkelijk, innovatief en kwalitatief hoogstaand. Ze staan garant voor rijplezier en getuigen van perfectie tot in het detail. Dat alles kunnen we in onze grote nieuwe showroom mooi laten zien.’

Tekst: Gerda Baeyens
Fotografie: Marjo van de Peppel

< Alle thema's