NOMI Co-Packing: ‘Goed gedaan’ is hier ook echt gemeend

Bij NOMI Co-Packing, dit jaar 35 jaar jong, lopen mensen rond die van hectiek niet onrustig worden. Bij actie en reuring slaan ze niet op de vlucht, integendeel. ‘Met een gedreven en collegiaal team, kun je álles aan’, ervaren Geerthe Aarts, Wessel Vermue, Gert De Laet en Jaap Traas. Oprichter en eigenaar André van Peer: ‘Ze moeten het hier naar hun zin hebben en graag op het werk verschijnen. Dat vind ik belangrijk.’


Uitgave: Mrt-Apr 2023
Thema’s: Industrie Made in Brabant Jubileum

Je goed voelen op je werkplek, daar hebben ze bij NOMI Co-Packing wel oog voor. Van familie- en sportieve dagen tot borrels, van gezellige BBQ’s tot genieten van een ijsje in een luie strandstoel tijdens de zomer. Dynamisch, betrouwbaar, flexibel en inventief luiden haar kernwaarden. Zonder die begrippen expliciet te benoemen dragen deze medewerkers de waarden actief uit.

Géén handboek-types

Geerthe Aarts (29) bijvoorbeeld, sinds bijna vier jaar werkzaam bij NOMI en intussen ruim een jaar als customer support manager. Geen dag is bij NOMI ‘gewoon’ voor haar. ‘Die kun je onmogelijk vooraf voorspellen’, zegt ze enthousiast. ‘Bij NOMI moet je flexibel zijn, meebewegen met verschillende projecten en klanten. Vooral géén handboek-type dat alles elke dag uitgelegd moet krijgen. Onderling spreken we misschien te weinig onze waardering naar elkaar uit, maar zodra we positieve feedback van een klant krijgen, zijn we trots op wat we samen hebben gepresteerd.’ Collega Wessel Vermue (27) begon als servicemonteur bij NOMI, werkte daarna bij enkele andere bedrijven en keerde twee jaar later terug. Dit keer als technisch coördinator, een mooie en verantwoordelijke baan naar zijn zin. Wessel: ‘Bij NOMI werken mensen die bereid zijn dat stapje extra te zetten. Ook voor elkaar. Ik ben zelf ook loyaal en vind dat niet meer dan normaal. Je bent toch onderdeel van een team.’

Noem me geen baas

NOMI Co-Packing, opgericht in 1988, verpakt goederen voor merendeels bedrijven die actief zijn in de food, voornamelijk in chocolade, zoetwaren en biscuits. Ze produceert o.a. seizoens-verpakkingen, mixverpakkingen of pilotverpakkingen voor de lancering van nieuwe producten. NOMI heeft alle machines in huis voor de meest uiteenlopende verpakkingsvarianten. Van lig-zak tot sta-zak tot doosje. Haar klanten liegen er niet om. Wat te denken van Tony’s Chocolonely, Mars, Haribo en Unilever bijvoorbeeld. ‘Ik sta tussen de mensen, ben toegankelijk voor iedereen’, zegt André van Peer (55). ‘Ze mogen me werkgever noemen, maar alsjeblieft geen baas. Dat vind ik ouderwets.’ André’s zoon Délano (25) schuift spontaan aan en vult hem aan: ‘Trots is mijn vader vooral op de familiaire sfeer binnen zijn bedrijf. Het team van zeventig vaste krachten, aangevuld met soms tot zelfs 200 tijdelijke krachten in piektijden, is betrokken, gemotiveerd en bezit werkethos.’ André op zijn beurt biedt hen zekerheid binnen een gezond bedrijf en faciliteert hen zo goed hij kan. Denk aan optimaal gereedschap, veilige werkkleding, vernuftige ICT en state of the art machines.

’t Gaat om wisselwerking

‘Je moet van variatie en uitdagingen houden’, zegt Gert De Laet (52), salessupport en marketing. ‘Dan ben je hier op je plek.’ Gert werkt nu zes maanden bij NOMI. Ervaren in de sales, doet hij er nu ook marketing bij. Hij maakt offertes, bereidt artikelen voor op verzoek van de communicatieafdeling, leidt klanten rond op de werkvloer en zet als Belg waar nodig op vloeiende wijze de Franse taal in. ‘Ik heb contact met alle lagen in de organisatie’, legt hij uit. ‘Je neemt elkaar mee in je werk. De beste resultaten ontstaan door goede wisselwerking.’ Maar een schouderklopje op z’n tijd doet ook wonderen. ‘Ik heb niet altijd tijd voor complimentjes’, merkt André eerlijk op, ‘Maar als de gelegenheid er is, geef ik die. Dat hoeft geen lang verhaal te zijn.’ ‘Goed gedaan is uit zijn mond ook oprecht gemeend’, grijnst Délano. ‘Geloof me, ik kan het weten!’

Je voelt je gezien

De medewerker die als laatste aan tafel schuift is Jaap Traas (59). Hij is productiemanager, verantwoordelijk voor de productie en expeditie en nu negen jaar in dienst. ‘Bij familiebedrijven als NOMI ben je geen nummertje’, ervaart hij. ‘Dat is prettig: je voelt je gezien.’ Jaap, die vele tropenjaren bij NOMI achter de rug heeft en o.a. bijdroeg aan het invoeren van het ploegensysteem en verbetertechnieken, gaf twee jaar geleden te kennen het rustiger aan te willen doen. ‘Zodat ik ook nog mantelzorger voor mijn moeder kan zijn’, laat hij weten. ‘Daar had André alle begrip voor. Ik werk nog steeds fulltime, maar een dagje minder. Een nieuwe functie voor mij ligt in het verschiet. Kijk, voor zó’n bedrijf werk ik nou graag.’

 

WERKEN BIJ NOMI?
Met 35 jaar ervaring in het verpakken van Fast Moving Customer Goods is NOMI een van de meest professionele en vooraanstaande co-packers in Europa. NOMI heeft een sterke positie in de chocolade- en zoetwarenindustrie. Ze is gespecialiseerd in het verpakken van droge voedingsmiddelen en beschikt over uitstekende faciliteiten en een modern machinepark om producten te voorzien van een aantrekkelij ke primaire en secundaire verpakking. Daarmee is NOMI onmisbaar in de supply chain. Onmisbaar zij n ook alle medewerkers die van NOMI een groot succes maken.

Nieuwsgierig naar vacatures van NOMI? Kijk op www.nomi.nl/werken-bij-nomi en solliciteer vandaag nog per e-mail via hr@nomi.nl.

 

TEKST JEANETTE VAN HAASEN
FOTOGRAFIE KEES BENNEMA

< Alle thema's