KIN Makelaars: Met vijf vestigingen bestrijken we de hele regio

Groei is geen doel op zich voor Kin Makelaars, toch heeft hun werkwijze er de afgelopen jaren toe geleid dat ze zijn uitgegroeid tot meest verkopende makelaar van Noord-Brabant. Met vestigingen in Breda, Dongen, Gilze, Rijen en Tilburg is deze makelaardij lokaal sterk aanwezig, gecombineerd met een goede regionale spreiding.


Uitgave: Sept-Okt 2016
Thema’s: Makelaardij

Het geheim achter dit succes? ‘Dat delen we natuurlijk niet’, reageert makelaar Teun Lebbink met een knipoog. De wijze waarop dit bedrijf marketing en research inzet, zal er in ieder geval mee te maken hebben. De hoge mate van klantgerichtheid, in zowel de woning- als bedrijfsmakelaardij, speelt ook mee. Door deze toename groeide de vestiging in Rijen uit haar jasje. Toen vorig jaar de kans zich voordeed het kantoorpand van ABN AMRO in Rijen te kopen werd deze gegrepen. Sinds juli werken ze met grote tevredenheid in het nieuwe kantoor. De makelaars: ‘Rijen is sowieso een aantrekkelijke woonen vestigingsplaats. Centraal gelegen tussen Breda en Tilburg, met een station en meer werkgelegenheid dan werkenden.’

Groeiambities?
Knud Nelissen staat sinds 2003 mede aan het hoofd van Kin Makelaars dat ook een belangrijke speler is in de bedrijfsmakelaardij (top tien van Midden-Brabant). Ook tijdens de laatste economisch mindere periode stond zijn bedrijf er goed voor. ‘Ik heb niemand hoeven laten gaan’, merkt hij op. ‘Sterker nog, we zijn in deze jaren zelfs verder gegroeid.’ Of hij ambities heeft om nog verder te groeien? ‘Alleen als ik de juiste mensen tegen kom.’

Virtual reality-bril
Kin Makelaars probeert altijd vernieuwend te zijn. ‘Zo waren we één van de eersten om klantbeoordelingen openbaar weer te geven, werken we al lange tijd met professionele (hoogte)foto’s en besteden we veel aandacht aan sociale media. We passen steeds vaker video’s toe en werken sinds een jaar met een virtual reality-bril waarmee potentiële kopers door een woning of bedrijfspand kunnen ‘lopen’.’ Noud van Empel is enorm tevreden met dit technische snufje. Hij houdt zich bij Kin bezig met research en marketing. ‘De bril biedt een fantastische ervaring.’ De heren benadrukken dat onroerend goed in de eerste maanden de meeste kans op verkoop heeft. Marketing speelt daar een cruciale rol in. Knud: ‘Met alleen een bord in de tuin kom je er al lang niet meer.’

< Alle thema's