Dat men bij Kinepolis Antwerpen op een comfortabele manier van een film kan genieten, weet elke filmliefhebber. Dat ook de zakenwereld steeds vaker de weg naar het bioscoopcomplex weet te vinden, bewijst het groot aantal businessevents dat er plaatsvindt. Begrijpelijk, want Kinepolis Antwerpen is een toplocatie voor workshops, productpresentaties, beurzen, exposities, congressen en andere zakelijke bijeenkomsten. Onder de deskundige leiding van B2B-accountmanagers Loan Tran en Stéphanie Verhelst worden alle wensen op maat omgezet in de praktijk. Het maakt niet uit of het gaat om een bijeenkomst van dertig man of een meerdaags event voor 10.000 genodigden, elk evenement krijgt evenveel aandacht.
In het zonnetje zetten
Loan en Stéphanie vertellen enthousiast over het grote en gevarieerde aanbod van zalen: ‘We hebben 24 zalen die respectievelijk ruimte bieden aan 180 tot 700 personen. Daarnaast hebben we drie multifunctionele zalen: de Stars Lounge, de Hollywoodzaal en het Seminar Center. Met name de Hollywoodzaal is een absolute toplocatie voor events. Het is Hollywood in een businessjasje, zeg maar. Een prachtige zaal (1900m²), die met gordijnen verkleind kan worden. Ook het Seminar Center (240m²) kan worden opgesplitst. Door middel van een geluidsdichte wand kan men er twee aparte seminarruimtes van maken. De totale capaciteit van alle zalen is 12.000 zitplaatsen, wat met name voor organisatoren van beurzen en conferenties aantrekkelijk is’, stelt Stéphanie. ‘Maar uiteraard kan het gerust kleinschaliger, de MKB’er die zijn dertig medewerkers in het zonnetje wil zetten met Business Class Cinema, is net zo welkom. De zaalverhuur gebeurt altijd op maat van de klant, kan zowel in de ochtend als ‘s avonds en staat los van de openingsuren van de bioscoop.’
Met alle egards
‘Van een ochtend brainstormen tot een meerdaagse conferentie, de klant bepaalt zelf hoe groot zijn event wordt. En het event hoeft echt niet gelinkt te zijn aan film’, benadrukt Loan. ‘Zo bieden we geregeld plaats aan brainstormsessies en seminars. Vaak kiezen bedrijven er namelijk bewust voor om buitenshuis te vergaderen. Een vreemde omgeving maakt medewerkers alerter. Maakt hen creatiever. Doet hen out of the box denken. Met de regelmaat van de klok worden hier ook productpresentaties georganiseerd. Dat is niet verwonderlijk. Een ondernemer die lang en hard heeft gewerkt aan een nieuw product, wil immers niets liever dan dit met alle egards aan de buitenwereld presenteren. Wat is er dan stijlvoller dan het product letterlijk en figuurlijk volop in beeld te brengen op onze wall-towall screens? Het enige wat hij hoeft te doen is zijn laptop aansluiten op onze projector. Het product komt vervolgens haarscherp in beeld. En dankzij ons hightech audiosysteem klinkt elk woord loepzuiver. Wil hij vervolgens gezellig napraten met zijn gasten of polsen wat het publiek van zijn presentatie vond? Dat kan perfect in een van de vele receptieruimtes of in het centrale gedeelte.’ ‘Bij elk event is overigens catering
op maat mogelijk’, aldus Stéphanie. ‘Onze huiscateraar hanteert een mooie prijskwaliteit en biedt een brede keuze aan mogelijkheden. Van een luchtig hapje tot een uitgebreid buffet op maat. Omdat hij alle ins & outs van Kinepolis kent, verloopt alles vlot en soepel. We kunnen hem dus ten zeerste aanbevelen.’
Door de gangen flaneren
Stéphanie vertelt dat Kinepolis Antwerpen zich bovendien uitstekend leent voor advertising. ‘Tegenwoordig is het voor een bedrijf geen sinecure om de juiste boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen. Echt groot uitpakken doe je natuurlijk met een reclamespot op het grote doek. Dat maakt altijd indruk. Het publiek is ontspannen, wacht relaxed op de film die gaat komen en is daarom receptief voor de boodschap die u wilt overbrengen. Onderzoek heeft aangetoond dat de boodschap in dergelijke omstandigheden inderdaad langer blijft hangen. Maar het grote scherm is uiteraard niet de enige mogelijkheid om te adverteren’, lacht ze, ‘het kan ook op de digitale schermen met digital signage. Terwijl de bezoekers door de gangen flaneren, wordt uw bedrijfsboodschap dan tussen leuke filmtrailers en andere interessante informatie in, getoond. En er zijn nog meer mogelijkheden: Traditionele flyers of samples uitdelen, werkt altijd. Maar echt aandacht trekken, doe je met een vitrine op maat. Iedereen doet namelijk aan ‘windowshopping’. Het zit in de aard van de mens. Een vitrine op maat is de aangewezen kans om uw merk of product op een verrassende wijze te etaleren. Het werkt als een magneet.’
The ultimate experience
Welke termen komen spontaan bij de dames op als ze aan Kinepolis Antwerpen denken? ‘Top of mind, the ultimate experience en kwaliteitsvol’, luidt het unaniem. ‘Daarnaast willen we graag meegeven dat Kinepolis Antwerpen makkelijk bereikbaar is voor wie van Nederland komt. Antwerpen is dichterbij dan je denkt. Op de ring neem je de afslag Merksem, daarna naar rechts en dan rechtdoor tot je ons complex ziet. Je kunt het niet missen. Parkeren is overigens gratis en biedt plaats aan 4000 voertuigen’, besluit B2B-accountmanager Loan.
www.business.kinepolis.be
Tekst: Gerda Baeyens